משפחה

מה בין דרגת איזון אסתמה ובין הסיכון לפרפור פרוזדורים? (JAMA Cardio)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין אסתמה ובין פרפור פרוזדורים שהינו תלוי-מינון. קשר מנה-תגובה זה בין שני המצבים היה כזה לפיו הסיכון הגדול ביותר להופעת פרפור פרוזדורים תועד בחולים עם אסתמה לא-מאוזנת.

במסגרת מחקר HUNT, החוקרים כללו מבוגרים ממחוז מסוים בנורבגיה, אשר לא סבלו מפרפור פרוזדורים בעת הגיוס למחקר. מדגם ה מחקר כלל 54,567 משתתפים, אשר גויסו בין 1995-1997 ובין 2006-2008.

החוקרים מדווחים כי 3.8% מהמשתתפים במחקר פיתחו פרפור פרוזדורים במהלך מעקב ממוצע של 15.4 שנים. מסקרים בנושא עלה כי 10.9% מהמשתתפים דיווחו על אסתמה בעבר או בהווה, 7.2% אובחנו עם אסתמה ו-4.6% דיווחו על אסתמה פעילה. בחולים עם אסתמה תועדה נטיה למדדי מסת גוף גבוהים יותר, שכיחות גבוהה יותר של סוכרת ושל עישון.

החוקרים מדווחים כי בחולים עם היסטוריה של אסתמה תועד סיכון גבוה יותר להתפתחות פרפור פרוזדורים. באלו עם אבחנת אסתמה ע”י רופא תועד סיכון גבוה פי 1.38 ובקרב אלו שדיווחו על אסתמה בעברם נרשם יחס סיכון מתוקן של 1.27. בקרב חולים עם אסתמה פעילה נרשם סיכון גבוה פי 1.76 לפרפור פרוזדורים ובאלו עם אסתמה לא-מאוזנת תועד סיכון גבוה פי 1.74 לפרפור פרוזדורים.

החוקרים כותבים כי לאור השכיחות הגבוהה של אסתמה, על רופאים להיות מודעים לקשר הנ”ל ולבחון בקפדנות את גורמי הסיכון להפרעת הקצב באוכלוסיית חולים זו. כמו כן, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להבנת המנגנון הקושר בין מחלת הריאות והפרעת הקצב.

JAMA Cardio 2018

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה