משפחה

טיפול ב-Nitric Oxide אינו מוביל לשיפור יכולת במאמצים בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC)

מתן טיפול ב-Nitric Oxide בשיאוף למשך ארבעה שבועות לא השפיע על שיא היכולת הגופנית או התסמינים בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל במחקר בן 12 שבועות, כך דיווחו חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ACC (American College of Cardiology).

מדגם המחקר כלל 105 חולים עם אי-ספיקת לב בדרגה 2-4 לפי סיווג NYHA, מקטע פליטה של 50% ומעלה, רמות פפטידים נטריאורטיים מוגברות. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בניטריטים בשיאוף במינון 46-80 מ”ג או פלסבו, שלוש פעמים ביום, למשך ארבעה שבועות, תוך נשיאת מד האצה. הם חצו לקבוצת הטיפול השניה לאחר שבועיים של הפסקה.

לאחר ארבעה שבועות, לא תוארו הבדלים משמעותיים בין הטיפול הפעיל וטיפול הדמה בתוצא הסיום העיקרי של המחקר, שהוגדר כשינוי בשיא צריכת חמצן מקסימאלית. כמו כן, לא תועדו הבדלים ברמת פעילות יומית, סיווג NYHA, מדדי איכות חיים, לחץ דם סיסטולי, לחצי מילוי של חדר שמאל באקו-לב, או רמות פפטידים נטריאורטיים. כל החולים סבלו את הטיפול ולא עלו סוגיות הנוגעות לבטיחות הטיפול.

תתי הקבוצות היחידות בהן תועדו סימנים להשפעה חיובית של הטיפול הפעיל כללו חולים שבתחילת המחקר היו עם רמות BNP (Brain-type Natriuretic Peptide) מוגברות וקרוב למחצית מהמדגם שסבלו מפרפור פרוזדורים.

בחולים עם פרפור פרוזדורים תועדה נטייה לתוצאות טובות יותר, בעוד שבאלו ללא הפרעת הקצב, לא תועדה מגמה דומה.  הן פרפור פרוזדורים והן רמות BNP מוגברות מהווים סמנים לאוכלוסייה חולה ומתקדמת יותר.

עם זאת, המומחים בתחום טוענים כי אין בכוונתם לוותר על הטיפול, לאור אפשרויות הטיפול התרופתי המוגבלות באוכלוסיית החולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל ובשל ההשפעה החיובית בחלק מאוכלוסיות החולים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה