משפחה

חשיבות מניעת עליה במשקל לאחר אבחנת סוכרת הריונית (מתוך כנס ה- Diabetes UK Professional Conference)

עליה ניכרת במשקל הגוף לאחר אבחנה של סוכרת הריונית מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים בלידה, כולל סיכון מוגבר לניתוח קיסרי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-Diabetes UK Professional Conference.

במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את הנתונים אודות 546 נשים עם סוכרת הריונית, אשר ילדו בשנים 2014-2017. גיל האם הממוצע עמד על 34 שנים ומדד מסת הגוף הממוצע טרם ההיריון עמד על 28.8 ק”ג למטר בריבוע.

עליה כוללת גדולה יותר במשקל במהלך ההיריון לוותה בסיכון מוגבר ליילודים גדולים לגיל ההיריון (יחס סיכויים של 1.08) וסיכון נמוך יותר ליילודים קטנים לגיל ההיריון (יחס סיכויים של 0.93). יתרה מזאת, עליה גדולה יותר במשקל הגוף במהלך ההיריון לוותה בסיכון מוגבר לניתוח קיסרי (יחס סיכויים של 1.06) וסיכוי נמוך יותר ללידה נרתיקית (יחס סיכויים של 0.95).

בפרט, החוקרים מצאו כי בנשים שעלו יותר במשקל הגוף בשלב מאוחר של ההיריון (שבועות 28-36, 144 נשים) תועדה שכיחות גבוהה יותר של קשיים בלידה, עם התערבויות שכללו מלקחיים ולידה מכשירנית (יחס סיכויים של 1.18), וההשפעות על התינוק היו בולטות יותר, עם סיכון גבוה יותר ללידת תינוקות גדולים לגיל ההיריון (יחס סיכויים של 1.17). נשים אלו גם נדרשו למינון גבוה יותר של אינסולין ארוך-טווח לאחר 36 שבועות (יחס סיכויים של 1.42) וריכוזי הסוכר בהעמסת סוכר לאחר הלידה היו גבוהים יותר.

בנשים ששמרו על משקל גוף יציב, עם עליה של פחות מקילוגרם אחד, תועדו מספר יתרונות. ראשית, שיעורי לידת תינוקות גדולים לגיל ההיריון היו נמוכים יותר משמעותית (4.3% לעומת 16.7%, בהתאמה) וכך גם שיעורי לידה מכשירנית (8.5% לעומת 22%). מנגד, שיעורי לידה נרתיקית היו גבוהים יותר משמעותית בקרב נשים ששמרו על משקל הגוף (53.2% לעומת 36%).

עוד מציינים החוקרים כי בתינוקות תועד סיכון גבוה יותר לעודף-משקל או השמנת-יתר והתפתחות סוכרת מסוג 2 בשלב מאוחר יותר בחייהם, במידה ומשקל האם לא היה מאוזן לאחר אבחנת סוכרת הריונית.

מתוך כנס ה- Diabetes UK Professional Conference

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה