משפחה

השוואת היעילות והבטיחות של טיפול תרופתי להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (Eur Child Adolesc Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת European Child & Adolescent Psychiatry, עולה כי לטיפול ב-LDX (Lisdexamfetamine Dimesylate, ויואנס) יעילות גדולה יותר מ-GXR (Guanfacine Extended Release), ATX (Atomoxetine, סטרטרה) ו-MPH (Methylphenidate, ריטלין) בטיפול בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention-Deficit & Hyperactivity Disorder).

החוקרים ביקשו להשוות את התועלת הקלינית והבטיחות של טיפול תרופתי ל-ADHD בילדים ומתבגרים בגילאי 6-17 שנים. הם השלימו סקירה שיטתית במטרה לזהות מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת טיפול תרופתי בילדים ומתבגרים עם ADHD. מטה-אנליזה שימשה להשוואת השינוי בתסמינים באמצעות מדד ADHD-RS-IV, תגובה לפי CGI-I (Clinical Global Impression-Improvement), הפסקת טיפול מכל-סיבה והפסקת טיפול עקב אירועים חריגים.

החיפוש העלה 36 מחקרים אקראיים ומבוקרים ומניתוח הנתונים עלה כי השינוי הממוצע במדד ADHD-RS-IV מתחילת המחקר עמד על 14.98- נקודות עם LDX, 9.33- נקודות עם MPH בשחרור-ממושך, 8.68- עם GXR ו-6.88- עם ATX; החוקרים לא זיהו נתונים אודות תוצאות הטיפול ב-MPH בשחרור מיידי. הסיכון היחסי לתגובה לפי CGI-I עמד על 2.56 עם LDX, 2.13 עם MPH בשחרור-ממושך, 1.94 עם GXR, 1.77 עם ATX ו-1.62 עם MPH בשחרור-מיידי.

מבין התרופות הלא-סטימולנטיות, GXR היה יעיל יותר מ-ATX בהערכת השינוי במדד ADHD-RS-IV ובתגובה לפי CGI-I.

Eur Child Adolesc Psychiatry. 2017 Aug;26(8):875-897

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה