משפחה

האם רופאים ראשוניים מפספסים תסמינים של גידולים ממאירים? (British Journal of General Practice)

עשרות אלפי חולים שאובחנו כחולי סרטן בעקבות פניה לבית חולים בשל מצב חירום רפואי פנו כבר קודם לכן לרופא המטפל עם תסמינים המרמזים לגידול ממאיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of General Practice.

החוקרים מאנגליה בחנו את הנתונים אודות 4,647 חולי סרטן (18 סוגים של מחלות ממאירות), במטרה לקבוע את שיעור החולים שפנו לרופא המטפל בטרם הפניה הדחופה לבית חולים בשל תסמיני הגידול.

מהנתונים עולה כי 29% מהחולים במדגם לא ביקרו אצל הרופא המטפל לפני האבחנה. בגברים שכיחות המקרים בהם המטופל לא פנה קודם לכן לרופא המטפל הייתה גבוהה יותר , בהשוואה לנשים, ושכיחות אי-פניה לרופא המטפל הייתה גם גבוהה יותר בקרב חולים מבוגרים יותר ואלו מרקע סוציו-אקונומי נמוך.

מבין 71% מהחולים שאובחנו בעקבות מצב חירום רפואי ופנו קודם לכן לרופא המטפל בשל התסמינים האמורים, 41% פנו לרופא המטפל לפחות שלוש פעמים טרם האבחנה. בקבוצה זו תועדה שכיחות גבוהה יותר של נשים, חולים צעירים יותר וחולים מאוכלוסיות מיעוטים.

החוקרים מציינים כי חלק מהחולים הללו סבלו ממחלות ממאירות שהיו קשות יותר לאבחנה, דוגמת סרטן ריאות ומיאלומה נפוצה.בנוסף, בחלק מהחולים התסמינים בגיל צעיר יותר מהצפוי למחלה, או שייתכן ופנו לרופא בשל תסמינים חריגים שהיו קשים לאבחנה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בניגוד לטענות כי פניה דחופה מעידה על כשלון של הטיפול הראשוני, מהממצאים עולה כי בחלק גדול מהמקרים בהם חולים פונים לבית חולים בשל מצב חירום רפואי, הם לא פנו קודם לכן לרופא המטפל.

British Journal of General Practice

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה