שעות עבודה ארוכות עשויות להיקשר לעליה בסיכון לסכרת בנשים (BMJ Open Diabetes Research & Care)

מאת ד”ר אלינור מוסרי בריסקין

נשים אשר עובדות שעות ארוכות עשויות להיות בסיכון גבוה יותר ללקות בסוכרת. כך על פי מחקר חדש אשר התפרסם ב BMJ Open Diabetes Research & Care ביולי 2018.

המחקר כלל נתונים אודות 7,065 מועסקים קנדים בני 35-74 ללא אבחנה קודמת של סכרת, אשר היו במעקב במשך 12 שנה. החוקרים הגדירו מקרי סכרת כאשפוז בו ניתנה אבחנה של סכרת, או אבחנת סכרת שניתנה מטעם שני רופאים בהפרש של שנתיים. מספר שעות העבודה בשבוע סווג לארבע קטגוריות: 15-34 שעות, 25-40 שעות, 41-44 שעות ו > 45 שעות.

במהלך המעקב, 12.2% מהגברים ו 7.5% מהנשים במחקר אובחנו עם סכרת. אנשים מבוגרים יותר ועם השמנת יתר היו בסיכון גבוה לפתח את המחלה.

נשים שעבדו יותר מ 45 שעות בשבוע היו בסיכון יותר גבוה להיות מאובחנים עם סכרת מאשר נשים שעבדו 35-40 שעות בשבוע (HR 1.63, CI 1.04-2.57). קשר זה לא נצפה בקרב גברים אשר עבדו שעות ארוכות לעומת פחות שעות בשבוע (HR 0.81, CI 0.59-1.11). תוצאות אלה נותרו גם לאחר התאמת הנתונים למצב הסוציואקונומי, חשיפות תעסוקתיות, ומחלות רקע כגון יתר לחץ דם, ארתריטיס וחרדה. לאחר התאמה לעישון, פעילות גופנית, צריכת אלכוהול ו BMI הקשר נחלש.

החוקרים מציינים כי תוצאות אלה תואמות תוצאות מחקרים שנעשו בעבר. עם זאת, הם מכירים במגבלות המחקר, ביניהם העובדה כי הנתון של מספר שעות העבודה השבועיות נלקח פעם אחת בודדת במהלך המחקר כך שכל שינוי תעסוקתי בהמשך לא נלקח בחשבון, וכן לא היתה הבחנה בין סכרת סוג 1 לבין סכרת סוג 2.

נחוצים מחקרים נוספים על מנת לבדוק בצורה מעמיקה כיצד משפיע אורח החיים, כולל מספר שעות עבודה בשבוע, על הסיכון ללקות בסוכרת.

Adverse effect of long work hours on incident diabetes in 7065 Ontario workers followed for 12 years

לידיעה במדפייג’

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה