דרמטולוגיה

עדויות חדשות תומכות בקשר בין הרפס זוסטר ובין אירועים מוחיים ולבביים (J Am Coll Cardiol)

אבחנה חדשה של הרפס זוסטר מלווה בעליה משמעותית בסיכון לאירועים מוחיים ואוטמים לבביים במהלך השנה הראשונה לאחר הזיהום, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Journal of the American College of Cardiology. באופן לא-מפתיע, הסיכון היה גבוה במיוחד באלו מתחת לגיל 40, קבוצה בה לרוב מספר קטן יותר של גורמי סיכון לטרשת עורקים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 519,880 משתתפים, שהיו במעקב בין 2003-2013. הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים, כולל אירוע מוחי ואוטם לבבי, נבחן ב-23,233 חולים שאובחנו עם הרפס זוסטר ולהם הותאם מספר דומה של ביקורות ללא הרפס זוסטר.

מהתוצאות עלה קשר בין הרפס זוסטר ובין עליה של 41% בסיכון לאירוע קרדיווסקולארי משולב; עליה של 35% בסיכון לאירוע מוחי ועליה של 59% בסיכון לאוטם לבבי. מניתוח הנתונים לפי גיל המשתתפים, יחסי הסיכון הגבוהים ביותר תועדו באלו בגיל 40 או פחות, וירדו בהדרגה עם הגיל.

הסיכון לאירוע מוחי ואוטם לבבי היה הגבוה ביותר במהלך השנה הראשונה לאחר אבחנת הרפס זוסטר ונטה לרדת עם הזמן, אך בסופו של דבר היה מפוזר באופן שווה בקבוצת הביקורת.

החוקרים מציעים מספר סיבות ביולוגיות לאירוע מוחי ואוטם לבבי לאחר הרפס זוסטר, כולל שכפול נגיף וריצלה בסמוך לעורק, המוביל לתרומבוזיס וקרע; השפעות על עורקים עקב הפעלה חוזרת ותת-קלינית של וריצלה ונדידה של וריצלה באופן צנטריפטלי.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם לחיסון כנגד זוסטר השפעה על הסיכון למחלות לב וכלי דם.

J Am Coll Cardiol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה