סיכון מוגבר לתרומבוזיס תת-קליני של עלה מסתם עם TAVR לעומת SAVR (מתוך Lancet)

מנתונים תצפיתיים שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Cardiology עולה כי התדירות והחומרה של תרומבוזיס תת-קליני של עלה מסתם גדולות יותר עם TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) לעומת SAVR (Surgical Aortic Valve Replacement), כאשר טיפול נוגד-טסיות כפול לא סיפק הגנה מפני סיבוך זה.

מבין 890 חולים ממאגרי RESOLVE ו-SAVORY עם תוצאות בדיקת 4D CT, תרומבוזיס תת-קליני של עלה המסתם זוהה ב-3.6% מבין 13 8 החולים לאחר החלפת מסתם וותין בגישה ניתוחית (SAVR) וב-13.4% מבין 752 החולים שטופלו בגישת TAVR.

תרומבוזיס תת-קליני של עלה המסתם תועד ב-14.9% מהחולים תחת טיפול נוגד-טסיות כפול, בהשוואה ל-3.6% מהחולים תחת נוגדי-קרישה פומיים. הטיפול בקומדין ובנוגדי-קרישה פומיים חדשים סיפקו הגנה דומה (4.3% לעומת 2.8%).

המסר העולה מהמחקר הוא כי טיפול נוגד-טסיות כפול אינו מספק הגנה משמעותית במצבים אלו. לכן בחולים קשישים, בסיכון מוגבר לדימומים, יש לשקול זאת מחדש. עם זאת, בחולים צעירים יותר, עם פחות מחלות רקע, המופנים יותר ויותר ל-TAVR, מתן נוגד-קרישה פומי הינו שיקול חשוב יותר.

מבין 58 החולים עם תרומבוזיס של עלה המסתם ובדיקות CT במהלך המעקב, התרומבוזיס חלף בכל 36 החולים תחת קומדין או נוגדי-קרישה פומיים חדשים במשך שלושה חודשים, אך נותר או התקדם ב-20 מבין 22 החולים שלא נטלו נוגדי-קרישה.

יתרה מזאת, ירידה בתנועתיות עלה המסתם נשנתה בארבעה מבין שמונה חולים בהם הופסק הטיפול בנוגדי-קרישה, אך לא תועדו מקרים דומים ב-15 החולים שנותרו תחת טיפול בנוגדי-קרישה.

Lancet 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה