תוצאות מבטיחות למערכת CardioMEMS להערכת לחצים בעורקי הריאה (Circulation)

טיפול באי-ספיקת לב בהנחיית מדדים המודינאמיים על-בסיס מערכת CardioMEMS HF System נמצא יעיל בשימוש קליני בארצות הברית ומלווה בשיעורים גבוהים יותר של היענות לניטור יומי מרחוק לתיעוד לחצים בעורקי הריאה. מדובר במחקר ולידציה למחקר CHAMPION, שמצא כי בחולים לאחר השתלת מערכת הניטור תועדה ירידה משמעותית בלחץ בעורק הריאה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 2000 חולים לאחר השתלה ב-416 אתרים ברחבי ארצות הברית; גיל המשתתפים הממוצע עמד על 70 שנים, 60% היו גברים, 34% עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

הלחץ הממוצע בעורק הריאה במדגם הנוכחי ירד מ-34.9 מ”מ כספית בתחילת המחקר ל-31.6 מ”מ כספית לאחר שישה חודשים.

בניתוח השטח מתחת לעקומה מצאו החוקרים כי חלה ירידה ל-32.8- מ”מ כספית לאחר החודש הראשון לטיפול, 156.2 מ”מ כספית לאחר שלושה חודשים ו-434- מ”מ כספית לאחר שישה חודשי טיפול בהנחיה המודינאמית וניטור מרחוק.

עם זאת, מניתוח הנתונים הנוכחי עולה כי השטח מתחת לעקומת השיפור בקבוצת הטיפול ב-CHAMPION היה בולט יותר לאחר שישה חודשים בתת-קבוצה של חולים עם הלחץ הגבוה ביותר בעורק הריאה בתחילת המחקר, של לפחות 35 מ”מ כספית.

במהלך מעקב ממוצע של 333 ימים, המשתתפים שידרו 446,450 פעמים למערכת הניטור מרחוק. הם השלימו את שידור הנתונים כל 1.07 ימים (חציון) לאחר החודש הראשון וכל 1.27 ימים לאחר שישה חודשים, עדות ברורה להמשך היענות למשטר הניטור מרחוק.

החוקרים כותבים כי מדובר בצעד חשוב קדימה ויש לבחון כיצד מידע זה יתורגם לשיפור שירותי בריאות, אשפוזים או אשפוזים חוזרים.

Circulation 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה