Stroke

אין תועלת לאימונים אירוביים בשלב מוקדם לאחר אירוע מוחי (מתוך כנס ה-ESOC)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס הרביעי מטעם ESOC (European Stroke Organization Conference) עולה כי אימון גופני אירובי בשלב מוקדם לאחר אירוע מוחי לא הוביל לשיפור בפעילויות יומיומיות או במהירות הליכה ועלו מספר חששות בנוגע לבטיחות אימונים אלו.

החוקרים השלימו את מחקר PHYS-STROKE, מחקר רב-מרכזי, אקראי, שנערך בגרמניה וכלל 200 חולים עם אירוע מוחי תת-אקוטי, תקופה שהוגדרה כ-5 עד 45 ימים לאחר אירוע מוחי, ומדד Barthel Index של פחות מ -65 נקודות, אשר לא יכלו לשבת ללא תמיכה למשך 30 שניות.

המשתתפים חולקו באקראי להשתתפות בתכנית אימונים אירוביים על-בסיס הליכון במשך 50 דקות (קבוצת התערבות), או תרגילי הרפיה (קבוצת ביקורת), חמש פעמים בשבוע, למשך ארבעה שבועות (סך כולל 20 מפגשים), בנוסף לטיפול שיקום סטנדרטי.

התוצא העיקרי המשולב כלל את השינוי במהירות יציבה ואת מדד Barthel Index שלושה חודשים לאחר אירוע מוחי.

מהתוצאות עולה כי לא הייתה תועלת לאימון אירובי על אחד משני התוצאים העיקריים. לא תועדו הבדלים מובהקים גם בתוצאים משניים עיקריים, שכללו שינוי במרחק הליכה בשש דקות ושינוי במדד Rivermead Mobility Index.

מניתוח הבטיחות עלתה מגמה בולטת לכיוון עליה באירועים חריגים חמורים בקבוצת אימון אירובי, עם שיעורים גבוהים יותר של הפניות דחופות לבית חולים והישנות אירועים מוחיים. בקבוצת ההתערבות תועדו גם יותר נפילות וכאב חמור יותר.

מתוך כנס ה-ESOC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה