Sleep Apnoea

ההשפעה של הפרעות שינה על התפקוד הרגשי (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies)

התפקוד הרגשי עשוי להיות מושפע מאוד מהפרעות שינה, כאשר מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-31 מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies, עולה קשר בין חשיפה ממושכת להגבלת שינה ובין פגיעה בתפקוד הרגשי.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את השינויים בתגובות האפקטיביות לתמונות מרגשות באמצעות מודל מעבדתי בן שלושה שבועות, שחיקה דפוס הגבלת שינה במהלך שבוע עבודה עם התאוששות שינה בסוף השבוע.

14 מבוגרים בריאים (7 נשים), בגילאי 18-55 שנים, השלימו את השהות בת 25 ימים במרכז קליני בהרווארד. המשתתפים השלימו שהות ביקורת, עם הזדמנות לישון 8 שעות בכל לילה, ושהות עם הגבלת שינה עם שלושה מחזורים שכללו 5 לילות עם הזדמנות לשינה בת 4 שעות ושני לילות עם הזדמנות לשינה של 8 שעות.

להערכת התגובות הרגשיות, הוצגו למשתתפים 30 תמונות 11 חיוביות, 14 נייטראליות ו-5 שליליות בתחילת המחקר וביום הרביעי בכל שבוע. התמונות הן מתוך מאגר נתונים תקף שנועד לספק סדרה סטנדרטית של תמונות להערכת רגשות וקשב ושימשו באופן נרחב במחקר פסיכולוגי.

המשתתפים התבקשו לדרג את דרגת התחושות שלהם (עד כמה היו חיוביות או שליליות) ואת העצימות הרגשית (חוזק התחושה) בתגובה לכל תמונה. החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי של הנתונים להערכת ההשפעות של הגבלת שינה חוזרת, בהשוואה לשינה סטנדרטית, על דירוג התגובות הרגשיות.

המשתתפים דיווחו על תגובות פחות אינטנסיביות לתמונות לאורך תקופת הגבלת שינה, בהשוואה לתקופת הביקורת, עם מובהקת סטטיסטית במהלך השבוע השלישי להגבלת שינה.

הגבלת שינה הובילה להפחתת עוצמת התגובה הרגשית ושינוי זה תועד בעיקר בתגובה לתמונות חיוביות. השינויים הללו לא תועדו בתגובה לתמונות נייטראליות או בתגובה לתמונות שליליות.

ההשפעה על התגובות הרגשיות הייתה יחסית קטנה, כיחידה אחת בלבד בסולם של שבע יחידות, ולכן לא מדובר בהשפעה גדולה, אך היא קיימת ובאוכלוסיה של משתתפים צעירים ובריאים מאוד. עדיין לא ידוע מהי המשמעות הקלינית של הממצאים ולכן דרושים מחקרים נוספים באוכלוסיות גדולות יותר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה