Lung Cancer

תוצאות כריתת ריאה בחולים נבחרים עם ממאירות מתקדמת (Surgery)

ניתוח ריאה נמצא בטוח בחלק מהחולים עם סרטן ריאות בשלב IV, כך עולה מתוצאות מחקר רטרוספקטיבי חדש, שפורסמו בכתב העת Surgery. החולים כותבים כי בחולים עם ממאירות מפושטת, כולל חולים עם סרטן ריאות ראשוני וחולים עם גרורות לריאות מאתרים אחרים, תועד שיעור סיבוכים דומה לאחר ניתוח, כמו גם דמיון בשיעורי תמותה, ניתוח חוזר ושחרור למוסד סיעודי, בהשוואה לחולים ללא ממאירות מפושטת שהשלימו ניתוח דומה לכריתת ריאה.

החוקרים זיהו למעלה מ-6,300 חולים מתכנית ACS-NSQIP (College of Surgeons National Surgical Quality Improvement Program) שהשלימו ניתוח כריתת ריאה, כולל 603 חולים עם ממאירות מפושטת.

לאחר תקנון להבדלים קדם-ניתוחיים ותוך-ניתוחיים, החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בשיעורי תחלואה כוללת, תחלואה חמורה או תמותה בתוך 30 ימים בין חולים עם וללא ממאירות מפושטת.

בחולים עם ממאירות מפושטת תועד סיכוי נמוך יותר לאשפוז ממושך ולשחרור למוסד. מניתוח לפי תתי-קבוצות על-פי אבחנה וסוג פרוצדורה ואבחנה הדגים תוצאות דומות.

החוקרים הופתעו מממצאי המחקר. לדבריהם, הנתונים מסייעים להבין טוב יותר את הסיכון האקוטי של ניתוחי חזה בחולים עם ממאירות מתקדמת, מאחר וכריתת ריאה הינה ניתוח נפוץ המבוצע בחולים עם מחלה גרורתית לריאות וכן תומכים בניתוח בחולים עם סרטן ריאות ראשוני. חשוב לזהות קבוצות חולים עם ממאירות מפושטת בהם התערבות ניתוחית עשויה להיות בטוחה והולמת.

Surgery 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה