Hypertension

השפעות אימונים גופניים וניהול לחצים על ירידת לחץ דם לילית בחולים עם מחלת לב כלילית (Am Heart J)

מנתונים שפורסמו בכתב העת American Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם מחלת לב כלילית יציבה, פעילות אירובית או ניהול לחצים הובילו לשיפור הירידה בלחץ הדם הלילחי, בהשוואה לטיפול רפואי סטנדרטי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צמצום הירידה בלחץ הדם בלילה הינו סמן פרוגנוסטי לתחלואה ותמותה קרדיווסקולארית. בחולים עם מחלת לב כלילית לעיתים קרובות חלה ירידה קטנה יותר בלחץ הדם הלילי. במחקר הנוכחי בחנו  החוקרים את ההשפעות של שתי תכניות התערבות התנהגותית, פעילות אירובית וניהול לחצים, אל מול טיפול סטנדרטי, במדגם חולים עם מחלת לב כלילית.

מדובר בניתוח משני של נתוני מחקר אקראי ומבוקר, שכלל 134 חולים עם מחלת לב כלילית יציבה ואיסכמיה של שריר הלב על-רקע אימון גופני. הירידה בלחץ הדם הלילי נבחנה באמצעות ניטור לחץ דם אמבולטורי במהלך 24 שעות, בתחילת המחקר ולאחר 16 שבועות של אחד הטיפולים הבאים: טיפול סטנדרטי, טיפול סטנדרטי עם פעילות אירובית תחת השגחה במשך 35 דקות, שלוש פעמים בשבוע; או טיפול סטנדרטי עם אימוני ניהול לחצים בהיקף של 1.5 שעות שבועיות.

החוקרים מדווחים כי בקבוצת אימון אירובי וניהול לחצים תועד שיפור גדול יותר בירידת לחץ דם סיסטולי לילי ובירידת לחץ דם דיאסטולי לילי, בהשוואה לטיפול סטנדרטי. אחוז הירידה הממוצע בלחץ הדם הסיסטולי הלילי לאחר התערבות עמד על 12.9% עם ניהול לחצים, 11.1% עם אימון אירובי ו-8.6% עם טיפול סטנדרטי. אחוז הירידה ממוצע בלחץ הדם הדיאסטולי הלילי עמד על 13.3%, 14.1% ו-8.8%, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי השפעות חיוביות אלו של אימונים גופניים או ניהול לחצים עשויות לסייע בהפחתת הסיכון לסיבוכים רפואיים.

Am Heart J. 2017;183:85-90

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה