Erectile dysfunction

לחץ מרכזי גבוה מנבא אירועים לבביים בגברים עם הפרעות זקפה (Am J Hypertens)

חוקרים מיוון מדווחים כי לחץ גבוה במרכז אבי העורקים מלווה בסיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים בגברים עם הפרעות זקפה. לאור העדויות הקושרות בין הפרעות זקפה ובין סיבוכים קרדיווסקולאריים, ממצאי המחקר עשויים להעיד כי חלק מהשפעה זו מתווך ע”י עליה בלחץ מרכזי.

פרופיל לחץ מרכזי הינו גורם חשוב במחלות לב וכלי דם, אך חשיבותו כגורם מנבא לא נבחנה בחולים עם הפרעות זקפה, המצויים בסיכון מוגבר למחלת עורקים כלילית, אירועים מוחיים ומחלת עורקים היקפית.

החוקרים בחנו אם הפרופיל ההמודינאמי המרכזי מנבא אירועים קרדיווסקולאריים ללא תלות בגורמי סיכון קלאסיים. מדגם המחקר כלל 398 גברים עם הפרעות זקפה.

השכיחות של יתר לחץ דם עורקי הייתה גבוהה יותר משמעותית בגברים עם סיבוך קרדיווסקולארי קודם, בהשוואה לאלו ללא סיבוך דומה (83% לעומת 48%). בהשוואה לגברים ללא סיבוך קרדיווסקולארי קודם, באלו לאחר אירוע קרדיווסקולארי מג’ורי תועד לחץ דם סיסטולי ולחץ פעימה גבוהים יותר בעורק הברכיאלי, לחץ סיסטולי ולחץ פעימה גבוהים יותר באבי העורקים, ואינדקס אוגמנטציה גבוה יותר משמעותית.

מניתוח סטטיסטי עלה כי כל עליה של 10 מ”מ כספית בלחץ סיסטולי באבי העורקים לוותה בעליה בלתי-תלויה של 6.2% בסיכון לסיבוך קרדיווסקולארי, כל עליה של 10 מ”מ כספית בלחץ הפעימה באבי העורקים לוותה בעליה של 11.9% בסיכון וכל עליה של 10% במדד האוגמנטציה לוותה בעליה של 19.1% בסיכון.

למרות שהוספת מדדים אלו למדד הסיכון לפי פרמינגהם לא שיפרה משמעותית את יכולת ההבחנה, לחץ פעימה באבי העורקים ומדד אוגמנטציה שיפרו משמעותית את הסיווג מחדש לתוצא העיקרי של סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

Am J Hypertens 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה