Congestive heart failure

אשפוז חוזר בשל אי-ספיקת לב לאותו בית חולים מלווה בהישרדות טובה יותר (Journal of the American Heart Association)

בקרב חולים ששוחררו לאחר אשפוז בשל אי-ספיקת לב אך אושפזו בשנית בתוך 30 ימים לאותו בית חולים, לעומת אשפוז לבית חולים אחר, משך האשפוז היה קצר יותר משמעותית וההישרדות הייתה טובה יותר משמעותית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת Journal of the American Heart Association.

ברקע למחקר, החוקרים כותבים כי מחקרים אחרים מצאו כי בחולים בהם נשמר רצף הטיפול האמבולטורי, בין אם ע”י הרופא הראשוני או רופא מומחה, התוצאות טובות יותר בהשוואה לאלו בהם לא נשמר רצף טיפולי.

מבין 217,039 החולים שנכללו בניתוח הנתונים ואושפזו עם אבחנה עיקרית של אי-ספיקת לב, 18.1% אושפזו בשנית בתוך 30 ימים. מבין אלו, 83.2% אושפזו בשנית לאותו בית חולים ו-16.8% אושפזו לבית חולים אחר.

אחוז האשפוזים החוזרים לבית חולים אחר במהלך תקופת המחקר עלה מ-15.6% בשנת 2004 ל-18.5% בשנת 2013.

בקרב אלו שאושפזו לאותו בית חולים, משך האשפוז הממוצע באשפוז החוזר עמד על 10.4 ימים, בהשוואה ל-11.6 ימי אשפוז בקרב אלו שאושפזו לבית חולים אחר. שיעורי התמותה באשפוז בעת האשפוז החוזר עמדו על 14.4% ו-15.0%, בהתאמה, עם יחס סיכויים מתוקן של 0.89 עם אשפוז חוזר לאותו בית חולים.

לדברי החוקרים, אעפ”י שמדובר במחקר רטרוספקטיבי ולא ניתן לקבוע את הסיבה לתוצאות, הממצאים מרמזים לחשיבות רציפות הטיפול בחולים אלו.

Journal of the American Heart Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה