Breast cancer

גישה חדשה עשויה לסייע בחיזוי תגובה של סרטן שד שלילי לקולטנים לטיפול בטמוקסיפן (J Natl Cancer Inst)

ממאירויות שד שליליות לשלושת הקולטנים להורמונים עם מוטאציה ב-p53 ו-ER-beta (Estrogen Receptor), עשויים להגיב לטיפול בטמוקסיפן, כך עולה מסדרה של מחקרים קדם-קליניים. מצד שני, גידולים שליליים לשלושת הקולטנים להורמונים עם ER-beta ו-p53 תקין אינם צפויים ליהנות מהתועלת של טיפול בטמוקסיפן והטיפול אף עשוי להשפיע לרעה בחולים אלו.

בסדרה של ניסויים, החוקרים קבעו כי האינטראקציה של ER-Beta עם P53 התקין והמוטנטי הובילה להשפעה המעודדת או מדכאת פרוליפרציה, בהתאמה, בתאי סרטן שד. יתרה מזאת, התוספת של טמוקסיפן הגדילה את האינטראקציה בין ER-Beta ו-p53 מוטנטי והובילה למוות תאי.

החוקרים אישרו את הממצאים על-בסיס ניתוח ממצאי מאגר METABRIC (Molecular Taxonomy of Breast Cancer International Consortium). בחולים עם גידולים המבטאים p53 מוטנטי, באלו עם רמות ER-Beta גבוהות ההישרדות הייתה טובה יותר. מנגד, במקרים של גידולים שביטאו p53 תקין ורמות ER-Beta היו גבוהות תועדה נטיה להישרדות גרועה יותר.

ממצאי המחקר מעידים כי משלב ER-Beta עם p53 מוטנטי עשוי לנבא את הפרוגנוזה של גידולי שד שליליים לשלושת הקולטנים להורמונים. הם מציעים לשקול להשתמש בנתונים אלו לסיווג גידולים אלו לפי סיכויי התגובה לטיפול בטמוקסיפן.

J Natl Cancer Inst 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה