Bleeding

נובואייט מדגים יעילות ובטיחות גבוהים במניעה וטיפול בדימומים במטופלים עם המופיליה A חמורה העוברים ניתוחים מג’וריים (Haemophilia)

ע”פ מחקר חדש המתפרסם ב- Haemophiliaהשימוש ב-glycoPEGylated recombinant factor VIII (נובואייט , נובונורדיסק) הדגים אפקטיביות וסבילות טובה כטיפול למניעת דימומים ולטיפול בדימומים במהלך ניתוחים מג’וריים.

ברקע מציינים החוקרים כי נובואייט הוא רקומביננט פקטור VIII עם תקופת מחצית חיים מוארכת שפותח למניעה ולטיפול בדימומים בחולי המופיליה A .

מטרת החוקרים הייתה לבצע אנליזת ביניים למחקר pathfinder3 , מחקר בינלאומי, פתוח תווית, שלב 3, המעריך את היעילות והבטיחות (לרבות אימונוגנטיות) על נובואייט הניתן לפני, במהלך ולאחר ניתוח מג’ורי בחולים עם המופיליה A חמורה מעל גיל 12.

נכללו במחקר 16 מטופלים שעברו 18 ניתוחים מג’וריים (לרבות סינווקטומי, החלפת מפרקים וארתרודסיס של הקרסול) .

הערכה לאחר הניתוח בוצע מידי יום למשך ימים 1-6 , ופעם נוספת עבור הימים 7-14. יעד המחקר המרכזי היה יעילות נובואייט בעצירת דימומים, שהוערכה לאחר השלמת הניתוח תוך שימוש ב-4 ציונים אפשריים (מצוין, טוב, בינוני, בכלל לא) .

החוקרים מדווחים כי עצירת הדימום הייתה מוצלחת (ציון טוב או מצויין) בסיום הניתוח ב-17 ניתוחים (94.4%) , וציון בינוני אחד (5.6%) במטופל עם תחלואה נלווית מרובה שנדרש לטיפול תוך ניתוחי במינון של 20.7 יח’ בינ”ל לק”ג) .

בתקופה שלאחר הניתוח התרחשו שלושה דימומים (1 במהלך ימים 1-6 , שניים במהלך ימים 7-14) שכולם טופלו בהצלחה באמצעות נובו-אייט.

הצריכה הממוצעת של נובואייט ביום הניתוח הייתה 80.0 יחידות בינ”ל לק”ג. מטופלים קיבלו ממוצע של 1.7 מנות (חציון 2, בטווח 1-3). לא זוהו כל אירועי בטיחות.

החוקרים מסכמים כי נובואייט היה אפקטיבי ונסבל היטב למניעה וטיפול בדימומים במהלך ניתוחים מג’וריים. לדעת החוקרים, מוצרי פקטור 8 עם משך מחצית חיים מוארכת עשויים לשפר פרוטוקולי טיפול נוכחיים תוך שהם גורמים לפחות צורך בעירויי דם ושיחרור מוקדם יותר של מטופלים לאחר ניתוח. 

Haemophilia. 2017 May 4. doi: 10.1111/hae.13246. [Epub ahead of print]

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    התוכנית למניעת פציעות (The Injury Prevention Program, או TIPP) הינה תכנית ביוזמת האקדמיה האמריקאי לרפואת ילדים משנת 1983 שנועדה לסייע לרופאי ילדים במניעת חבלות לא-מכוונות בילדים. מנתונים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי התוכנית הפחיתה ביעילות את היקף הפציעות בילדים במהלך השנתיים הראשונות לחייהם.  ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהתוכנית קיימת מזה כארבעה עשורים, […]

  • האם ניתן לוותר על דיסקציה של קשריות לימפה בבית השחי במקרים של סרטן שד מוקדם? (N Engl J Med)

    האם ניתן לוותר על דיסקציה של קשריות לימפה בבית השחי במקרים של סרטן שד מוקדם? (N Engl J Med)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי אי השלמת דיסקציה של קשרית לימפה בבית השחי אינו מעלה את הסיכון להישנות או פוגע בסיכויי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים בנשים עם סרטן שד מוקדם, ללא מעורבות קשריות לימפה עם גרורות לקשרית זקיף שהשלימו ניתוח וטיפול קרינתי. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי […]

  • התערבות ניתוחית עדיפה על טיפול שמרני לטיפול באוסטיאומיאליטיס של החוליות (J Bone J Surgery)

    התערבות ניתוחית עדיפה על טיפול שמרני לטיפול באוסטיאומיאליטיס של החוליות (J Bone J Surgery)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי התערבות ניתוחית הובילה לשיעורים נמוכים יותר משמעותית של כשלון טיפול, בהשוואה לטיפול שמרני בחולים עם אוסטיאומיאליטיס של החוליות. יתרה מזאת, טיפול שמרני הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לחיזוי כישלון טיפול. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את ההבדלים […]

  • טיפול ב- Vonoprazan אינו-נחות לעומת מעכבי תעלות מימן במניעת דימום חוזר משנית לכיב פפטי בסיכון גבוה (Gastroenterology)

    טיפול ב- Vonoprazan אינו-נחות לעומת מעכבי תעלות מימן במניעת דימום חוזר משנית לכיב פפטי בסיכון גבוה (Gastroenterology)

    מתן טיפול ב- Vonoprazan אינו-נחות בהשוואה לטיפול תוך-ורידי במינון גבוה של מעכבי תעלות מימן במניעת דימום חוזר בתוך 30 ימים בחולים בסיכון גבוה לדימום מכיב פפטי שהשיגו שליטה אנדוסקופית, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Gastroenterology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היעילות של Vonoprazan כאפשרות טיפול שאינה-נחותה לעומת מעכבי תעלות מימן הוכחה במגוון מחלות תלויות-חומצה, […]

  • ההשפעה של גירוי לשד עצם על שיעורי החלמה לאחר תיקון ארתרוסקופי של מסובבי הכתף (Am J Sports Med)

    ההשפעה של גירוי לשד עצם על שיעורי החלמה לאחר תיקון ארתרוסקופי של מסובבי הכתף (Am J Sports Med)

    גירוי לשד העצם (Bone Marrow Stimulation) לא הוביל לשיפור החלמה בחולים לאחר תיקון ארתרוסקופי של מסובבי הכתף ולא הוביל לשיפור בתוצאות לאחר-ניתוח או בטווח התנועה, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of Sports Medicine. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של חמישה מחקרים שדיווחו על שיעורי החלמה ותוצאים לפי דיווחי המטופלים להערכת תוצאות גירוי […]

  • תוצאות טובות יותר לניתוח כתף הפוכה לעומת טיפול שמרני במקרים של שבר הומרוס (J Shoulder Elbow Surg)

    תוצאות טובות יותר לניתוח כתף הפוכה לעומת טיפול שמרני במקרים של שבר הומרוס (J Shoulder Elbow Surg)

    בחולים עם שבר הומרוס פרוקסימאלי עם תזוזה שעברו ניתוח החלפת כתף הפוכה תועדו תוצאות טובות יותר לאחר שנה אחת, בהשוואה לאלו שטופלו שמרנית, ללא התערבות ניתוחית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Shoulder and Elbow Surgery. החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, אקראי ומבוקר שכלל חולים עם שבר הומרוס פרוקסימאלי עם תזוזה שחולקו […]

  • יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים עם בקע מפשעתי, השלמת תיקון בקרע לאחר השחרור מיחידת טיפול נמרץ ביילודים הובילה לשיעור נמוך יותר של אירועים חריגים, בהשוואה לפרוצדורות שבוצעו לפני השחרור מבית החולים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

  • הטיפ השבועי עם פרופ' רז: הפסקת או לקיחת אספירין במטופלים.

    הטיפ השבועי עם פרופ' רז: הפסקת או לקיחת אספירין במטופלים.

    פרופ’ רז עוסק בהפסקת/לקיחת אספירין במטופלים, ומתייחס למאמר שפורסם לאחרונה ב-JAMA בו נמצא שבמטופלים ללא אינדיקציה לנטילת אספירין, הפסקת הטיפול הביאה לעליה בסיכון לאירועים לבביים, בעוד שהמשך נטילת הטיפול לא נקשרה לעליה משמעותית בסיכון לדימום. לכל הטיפים השבועיים  בחסות בלתי תלויה של חברת נובונורדיסק

  • אמבוליזציה של הרחם עשויה למנוע צורך בכריתת רחם בנשים עם דימום לאחר-לידה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology)

    אמבוליזציה של הרחם עשויה למנוע צורך בכריתת רחם בנשים עם דימום לאחר-לידה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology)

    מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology עולים שיעורי הצלחה גבוהה לאמבוליזציה של עורק הרחם בשליטה בדימום לאחר-לידה ומניעת צורך בכריתת רחם בנשים רבות עם דימום לאחר לידה. אמבוליזציה של עורק הרחם הינה פרוצדורה זעיר-פולשנית הכוללת הזרקת חלקיקים קטנים החוסמים זמנית את זרימת הדם לעורקי הרחם. החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה