Atrial Fibrillation

פרפור פרוזדורים סמוי נפוץ בחולים בסיכון לפרפור פרוזדורים ואירועים מוחיים (מתוך כנס ה-HRS)

בחולים בסיכון גבוה לפרפור פרוזדורים ואירועים מוחיים קיימת שכיחות גבוהה של אירועי פרפור פרוזדורים סמויים ושקטים, שלא אובחנו קודם לכן, כך עולה מתוצאות מחקר REVEAL-AF, שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-HRS (Heart Rhythm Society).

המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי, נערך ב-57 מרכזים בארצות הברית ואירופה, כלל 385 חולים (גיל ממוצע של 71.5 שנים) עם מדד CHADS2 של 3 נקודות ומעלה, או מדד CHADS2 של 2 נקודות ולפחות אחד מגורמי הסיכון הבאים: מחלת עורקים כלילית, אי-ספיקת כליות, דום נשימה בשינה, או מחלת ריאות חסימתית כרונית.

בכל החולים הושתלה מערכת ניטור קצב (REVEAL LINQ של חברת מדטרוניק) למעקב אחר קצב הלב. מדובר במערכת קטנה מאוד, שאינה דורשת ניתוח לצורך ההשתלה, אלא ניתן להכניסה דרך העור והמטופלים סובלים את הפרוצדורה היטב. המערכת מקליטה למשך עד שלוש שנים.

המשתתפים הגיעו לביקורי מעקב אחת לחצי שנה, למשך לפחות 18 חודשים ועד 30 חודשים. חציון משך המעקב עמד על 22.5 חודשים.

שיעורי זיהוי פרפור פרוזדורים עמדו על 6.2% לאחר 30 ימים ועלו לאורך תקופת המעקב. היארעות פרפור פרוזדורים הייתה דומה בקרב חולים עם מדד CHADS2 של 2 נקודות (24.7%), 3 נקודות (32.7%), או 4 נקודות ומעלה (31.7%). חציון הזמן מהכנסת ההתקן ועד לזיהוי אירוע ראשון של פרפור פרוזדורים עמד על 123 ימים.

החוקרים מציינים כי שיעורי האבחנה הגבוהים היו אפשריים הודות לניטור רציף. ייתכן והפרעת הקצב לא הייתה מזוהה בלמעלה מ-75% מהנבדקים במידה והניטור היה מוגבל לתקופה של 30 ימים.

למרות שפרוטוקול REVEAL AF לא דרש כל התערבות ספציפית מצד הרופאים, 56.3% מהחולים ענו על תוצא הסיום העיקרי שכלל פרפור פרוזדורים במשך לפחות שש דקות וקיבלו מרשם לטיפול נוגד-קרישה ו-14.8% קיבלו טיפול בתרופות לאיזון מקצב הלב בשלב מסוים לאורך המעקב.

ממצאי מחקר REVEAL AF דומים לאלו שדווחו במחקרים PREDATE AF ו-ASSERT 2. מחקר נוסף הנערך בימים אלו בדנמרק (מחקר LOOP) בוחן אירועי פרפור פרוזדורים שקטים בכ-1,500 משתתפים.

מתוך כנס ה-HRS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה