Angina pectoris/MI

כישלון טיפולי פוריות מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב (CMAJ)

בנשים לאחר כישלון טיפולי פוריות ייתכן סיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים שנים מאוחר יותר, בהשוואה לנשים לאחר טיפולי פוריות מוצלחים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש מרץ בכתב העת CMAJ.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 28,442 נשים באונטריו, קנדה, שטופלו בטיפולי פוריות מבוססי-גונדוטרופינים בין 1 באפריל, 1993, ועד 31 במרץ, 2011. גיל הנשים הממוצע עמד על 35.2 שנים וחציון מספר מחזורי הפוריות עמד על 3.

הטיפול היה מוצלח ב-9,349 נשים (32.9%), בעוד ש-19,093 נשים (67.1%) לא ילדו בתוך שנה מהטיפול האחרון.

אירועים קרדיווסקולאריים כללו אירוע מוחי, איסכמיה כלילית לא-פטאלית, התקף איסכמי חולף, אי-ספיקת לב, או תרומבואמבוליזם.

החוקרים מצאו כי במהלך 8.4 שנות המעקב (חציון), בנשים שלא ילדו תועד סיכון גבוה ב-19% לאירועים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לנשים שילדו לאחר טיפולי פוריות (1.08 לעומת 0.91 אירועים ל-100 שנות-מטופלת, יחס סיכון יחסי של 1.19).

לדברי החוקרים, העליה באירועים נבעה בעיקר מעליה באי-ספיקת לב ואירועים צרברווסקולאריים, וכי הסיכון לא היה תלוי במספר מחזורי טיפולי פוריות. הם מדגישים כי למרות שהסיכון היחסי היה גבוה יותר, הסיכון האבסולוטי היה מתון והקביל לארבעה אירועים לבביים נוספים לכל 1,000 נשים שטופלו במשך 10 שנות מעקב ולא ילדו.

עליה אפשרית באירועים קרדיווסקולאריים עשויה להיות חשובה לאור העליה בהיקף השימוש בטיפולי פוריות ומעקב ממושך יותר. החוקרים מציעים כי כישלון טיפולי פוריות עשוי להוות גורם סיכון נוסף, ספציפי למגדר, למחלות לב וכלי דם. ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

CMAJ. Published online March 13, 2017

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

לאור מדיניות טיפולי פוריות בישראל ועקב כך, ההיקף הנרחב של טיפולים אלו, לממצאי המחקר הנוכחי עשויות להיות השלכות חשובות במיוחד ובהחלט יש מקום לתת את הדעת לנושא זה, בפרט בנוכחות מחזורי טיפול מרובים. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה