Anaemia

השפעת טיפול ב-Ferric Carboxymaltose מלווה על שיעורי האשפוזים והתמותה של חולי אי-ספיקת לב עם חסר ברזל (Eur J Heart Fail)

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Heart Failure מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול תוך-ורידי ב-FCM (Ferric Carboxymaltose) מלווה בהפחתת שיעורי אשפוזים חוזרים על-רקע מחלות לב וכלי דם בחולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית וחסר-ברזל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסר ברזל הינו מצב נפוץ בחולי אי-ספיקת לב ומחקרים קודמים הציעו כי נקשר עם פרוגנוזה גרועה יותר. כעת השלימו החוקרים מטה-אנליזה של נתוני חולים להערכת ההשפעות של Ferric Carboxymaltose לעומת פלסבו על אשפוזים חוזרים ותמותה של חולי אי-ספיקת לב עם חסר ברזל.

החוקרים אספו נתוני חולים מארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת Ferric Carboxymaltose עם פלסבו בחולים עם אי-ספיקת לב וחסר ברזל. התוצאים העיקריים כללו אשפוזים קרדיווסקולאריים חוזרים ותמותה קרדיווסקולארית. תוצאים אחרים כללו תמותה ואשפוזים מסיבה-ספציפית.

מדגם המחקר כלל 839 חולים, מהם 504 חולקו באקראי לטיפול ב- Ferric Carboxymaltose. בהשוואה לאלו שנטלו פלסבו, בחולים תחת טיפול ב-FCM תועד שיעור נמוך יותר של אשפוזים קרדיווסקולאריים חוזרים ותמותה קרדיווסקולארית (יחס שיעורים של 0.59). הטיפול ב-FCM לווה גם בהפחתת אשפוזים קרדיווסקולאריים חוזרים ותמותה קרדיווסקולארית (יחס שיעורים של 0.53) ואשפוזים קרדיווסקולאריים חוזרים ותמותה מכל-סיבה (יחס שיעורים של 0.60). מניתוח זמן עד אירוע ראשון עלו ממצאים דומים, עם צמצום מסוים של השפעות הטיפול.

החוקרים כותבים כי מתן תוך-ורידי של FCM לא לווה בסיכון מוגבר לאירועים חריגים.

לסיכום, מהממצאים עולה כי טיפול תוך-ורידי ב- Ferric Carboxymaltose לווה בהפחתת אשפוזים קרדיווסקולאריים חוזרים בחולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית וחסר ברזל.

Eur J Heart Fail. 2018 Jan;20(1):125-133

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה