ראומטולוגיה

ACR פרסם המלצות לטיפול ב-Juvenile Idiopathic Arthritis (מתוך Arthr Care Res)

מאת ד”ר אולה קראסיק

בגיליון אפריל של כתב העת Arthritis Care and Research פורסם מאמר הכולל המלצות טיפוליות ב-JIA (או juvenile idiopathic arthritis ) כפי שהומלצו על ידי ה-ACR (או American College of Rheumatology ).

ההמלצות מתרכזות בתחילת הטיפול ומעקב אחרי התרופות השונות הקיימות בארסנל לטיפול ב-JIA , כולל תרופות ממשפחת NSAIDs , הזרקות סטרואידים למפרקים, תרופות מקבוצת nonbiologic and biologic disease-modifying antirheumatic drugs , וסטרואידים סיסטמיים. מומחה מהתחום ציין כי מדובר על “המלצות” ולא “הנחיות” כיוון שקובץ זה מכוון לשמש כרפרנס ולא להחליף הערכה קלינית אישית של כל מטופל ככלי לקבלת החלטות על הטיפול.

ההמלצות מבוססות על מידע שנאסף ממעל 200 מחקרים הקשורים לטיפול ב-JIA עם הערכה של מעל 1500 התייצגויות קליניות אפשריות. המומחים שהשתתפו בכתיבת ההנחיות חילקו את המטופלים ל-5 קבוצות על מנת להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הרופא המטפל:

* סיפור של דלקת ב-4 פרקים או פחות

* סיפור של דלקת ב-5 פרקים או יותר

* sacroiliac arthritis פעיל

* דלקת פרקים סיסטמית עם תסמינים סיסטמיים פעילים (וללא דלקת פרקים פעילה)

* דלקת פרקים סיסטמית עם דלקת פרקים פעילה (וללא תסמינים סיסטמיים פעילים)

ההמלצות כוללות:

* שימוש בהזרקות סטרואידים תוך מפרקיות במקרים של דלקת פרקים פעילה ללא קשר לטיפול הנלווה או לקבוצת הטיפול אליה שייך המטופל

* תחילת טיפול במעכבי TNF-α בילדים עם סיפור של דלקת ב-4 פרקים או פחות ודלקת פרקים פעילה משמעותית למרות 3-6 חודשים של טיפול ב-Methotrexate (מתוטרקסאט)

* תחילת טיפול במעכבי TNF-α בילדים עם סיפור של דלקת ב-5 פרקים או יותר וכל דלקת פרקים פעילה לאחר 3-6 חודשים של טיפול ב-Methotrexate

* תחילת טיפול ב-Anakinra (תרופה מקבוצת biologic DMARD ) בילדים עם דלקת פרקים סיסטמית וחום פעיל בהם הטיפול דורש תרופה שניה בנוסף לסטרואידים סיסטמיים.

מומחה מהתחום הביע חוסר הסכמה להמלצות, ובאופן ספציפי להמלצה לטיפול ב-Methotrexate לפני תחילת טיפול ב-anti-TNF-α . המומחה מציין כי הכותרת של JIA כוללת בתוכה שלל מחלות שונות, ועל כן ניתוח נתונים כולל כפי שנעשה לצורך כתיבת ההמלצות אינו מתאים במקרה זה, בו דרושה התייחסות אישית לכל מטופל.

Arthr Care Res. 2011;63:465-482

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה