ראומטולוגיה

סדים לידיים להקלה על כאבי דלקת מפרקים (Arthritis Care Res)

סדים לידיים עשויים להקל על כאבים הנובעים מדלקת מפרקים ניוונית, כך מדווחים חוקרים ב-Arthritis Care and Research בעקבות סקירת הספרות הרפואית בנושא.

לדברי החוקרים, נראה כי גם להפעלת הידיים השפעה מסוימת, אך העדויות פחות ברורות בנושא. הם שמו לב כי בחולים שטופלו במרפאתם חלה הטבה משמעותית בכאב עם סדים לאגודלים. הם גם מודעים למחקרים המתפרסמים לאחרונה בנוגע לאותם סדים.

לאור זאת, הם בחרו לבחון את הספרות הרפואית במטרה להבין טוב יותר מהן הדרכים הטובות ביותר להקל על תסמינים ולשפר תפקוד בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של היד. הם זיהו 12 מחקרים עם כ-500 משתתפים בסה”כ, שבחנו את ההשפעות של סדים של הידיים, פעילות גופנית או שילוב של השניים.

למרות הבדלים ניכרים בתוכניות הסדים והפעלת הידיים המגבילים את האפשרות להשוות בין הקבוצות.

החוקרים מדווחים כי מהמחקרים עולות השפעות שונות של סדים שונים, אך בסה”כ נראה כי הסדים לרוב לא הביאו לשיפור תפקוד או כוח היד. מהממצאים עולה כי לסדים השפעה די דומה על הכאב כתרופות נוגדות-דלקת. קיימת שונות נרחבת בעלויות הטיפול, מכ-25 דולרים ועד למעלה מ-100 דולרים במקרים המותאמים באופן אישי. לעומת זאת, עלות התרופות הנפוצות ביותר לשימוש בחולים אלו נעה סביב כעשרה דולרים לחודש.

החוקרים מודים כי אינם יודעים להסביר כיצד סדים מפחיתים כאב, למרות שייתכן כי עושים זאת עקב תמיכה במפרקים דלקתיים או האטת התפתחות עיוותים.

החוקרים כותבים כי יש עדויות ברורות לפיהן סדים מקלים על כאבי ידיים. סד קטן להקלה על הכאב במהלך היום, בשילוב עם סד מותאם למניעת עיוותים בשעות הלילה, הינו ככל הנראה משטר הטיפול האופטימאלי.

מצד שני, אין נתונים טובים אודות ההשפעה של פעילות גופנית, ולכן קשה להעריך את השפעתה.

החוקרים מדגישים כי חשוב להתאים את הטיפולים הללו לכל חולה ולעקוב מקרוב אחר החולים, בעיקר בעת התחלת הטיפול.

Arthritis Care Res. Posted online January 10, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה