ראומטולוגיה

האם למעכבי TNF השפעה על מחלות ממאירות בחולי RA? (מתוך Arthritis Rheum)

מתוצאות מחקר חדש משבדיה עולה כי טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי TNF אינו מביא לשינוי התמונה הקלינית או הפרוגנוזה של מחלות ממאירות.

לדברי החוקרים, TNF עשוי להשפיע על התפתחות והתפשטות גידולים, לכן עלתה האפשרות כי מעכבי TNF ישפיעו על התמונה הקלינית או הפרוגנוזה של חולים עם ממאירות. מחקרים קודמים מצאו כי הסיכון  לממאירות אינו עולה משמעותית עם הטיפול בתרופות אלו, והחוקרים ביקשו לקבוע אם ישנה השפעה על הביטויים הקליניים או התוצאות. החוקרים התבססו על מאגרי נתונים משבדיה לזיהוי חולים עם RA (Rheumatoid Arthritis) שפיתחו מחלה ממארת בין השנים 1999 עד 2007, עם עדות להישרדות עד שנת 2009. הם גם זיהו את החולים שטופלו בתרופות ממשפחת מעכבי TNF וערכו השוואה בין קבוצה זו וקבוצת ביקורת.

מדגם המחקר כלל 78,483 חולי RA משנת 1999 והלאה, מתוכם 8,562 החלו טיפול בתרופות ביולוגיות (98% קיבלו טיפול במעכבי TNF) בין השנים 1999-2007. תועדו 314 מקרי ממאירות בחולים עם היסטוריה של טיפול ביולוגי ו-4,560 מקרי ממאירות בקבוצת החולים שלא קיבלו טיפול ביולוגי בעת אבחנת ממאירות. בסה”כ, שלבי המחלה בעת האבחנה היו דומים בשתי הקבוצות.

לחולים שקיבלו טיפולים ביולוגיים התאימו החוקרים 586 ביקורות: הסיכון היחסי לתמותה לאחר ממאירות על-רקע טיפול במעכבי TNF עמד על 1.1 (95% CI = 0.8-1.6).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולי RA, טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי TNF אינו משפיע באופן ניכר על ביטויי ממאירות או ההישרדות.

Arthritis Rheum, published early online 18 January 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה