ראומטולוגיה

Rituximab (מבטרה) כטיפול מוקדם ב-RA משפר איכות חיים של החולים (מתוך Arthr Care Res)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת Arthritis Care and Research עולה כי השילוב של Methotrexate (MTX ) עם Rituximab (מבטרה) בחולים עם RA מוקדם פעיל מביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של החולים בהשוואה לטיפול ב-MTX לבד בחולים שטרם טופלו ב-MTX .

המחקר בדק את ההשפעה של Rituximab בשילוב עם MTX מול MTX לבד על איכות החיים של חולים עם Rheumatoid Arthritis (RA) מוקדם פעיל, אשר לא עדיין לא טופלו ב-MTX . יש אינדיקציה לטפל ב-Rituximab בשילוב עם MTX בחולים עם RA פעיל, אשר לא הגיבו לטיפול במעכבי TNF .

במחקר השתתפו 748 חולים עם RA מוקדם פעיל, אשר טופלו ב-MTX בשילוב עם Rituximab במינון של 500 או 1000 מ”ג במתן IV או פלצבו בימים 1, 15 לטיפול (כלומר 3 זרועות טיפול). המעקב אחר איכות החיים של החולים נעשה באמצעות שאלונים סטנדרטיים.

בשבוע 52 לטיפול, בשתי הקבוצות שטופלו ב-Rituximab נצפה שיפור מובהק סטטיסטית באיכות החיים של החולים על פי שאלון HAQ-DI (Health Assessment Questionnaire disability index ) יחסית לקבוצת הפלצבו ( -0.905, -0.916 בקבוצת Rituximab במינון 500 מ”ג ו-1000 מ”ג מול -0.628 בקבוצת הפלצבו, p<0.0001 ). שתי הקבוצות שטופלו ב-Rituximab בשילוב עם MTX דיווחו על שיפור משמעותי בהערכה הכללית של פעילות המחלה ורמת הכאב והעייפות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נראה שהשילוב של MTX עם Rituximab בחולים עם RA מוקדם פעיל מביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של החולים בהשוואה לטיפול ב-MTX לבד בחולים שטרם טופלו ב-MTX . החוקרים מציינים שהדבר משמעותי במיוחד באוכלוסיית החולים הצעירים בגיל העבודה.

Arthr Care Res 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה