ראומטולוגיה

Abatacept (אורנסיה) תת-עורי נמצא כבעל אימונוגניות נמוכה ואינו מחייב מתן רציף (מתוך הכנס השנתי ה-74 של ה- American College of Rheumatology)

מאת איתמר גנמור

מממצאי מחקר חדש, אשר הוצג בכנס השנתי ה-74 של ה- American College of Rheumatology בנובמבר 2010, עולה כי גם לאחר הפסקה של 3 חודשים, מתן מחדש של Abatacept (אורנסיה) באופן תת-עורי לחולי דלקת מפרקים שגרונתית (Rheumatoid Arthritis, RA) לא פגם ביעילות או בבטיחות בהשוואה למתן רציף של התרופה. בנוסף, נמצא במחקר כי רמות האימונוגניות במתן תת-עורי לעומת מתן תוך-ורידי היו דומות.

על פי אחד החוקרים, למתן התת-עורי של Abatacept לא הייתה אימונוגניות משמעותית, וגם בחולים המועטים שכן פיתחו נוגדנים עצמיים, הימצאותם לא הדגימה קשר כלשהו לרעילות או ירידה ביעילות התרופה. בנוסף, מבחינה קלינית, החולה יכול להפסיק להשתמש בתרופה ולהתחיל מחדש ללא דאגה בדבר תופעות לוואי או ירידה ביעילות.

במחקר, אשר היה כפול-סמיות עם הקצאה אקראית בשלב 3, חולים עם RA קלה עד בינונית אשר קיבלו במשך 3 חודשים לפחות Methotrexate (מתוטרקסאט) טופלו באופן שבועי עם Abatacept 125 מ”ג למשך 12 שבועות. חולים אשר הגיבו (ירידה ב- DAS28 [Disease Activity Score] של 0.6 או יותר מהנתון ההתחלתי שלהם) במהלך תקופת המחקר הראשונה מתוך שלוש חולקו בשלב זה באופן אקראי לשתי קבוצות- קבוצה אחת המשיכה לקבל טיפול עם Abatacept, והקבוצה השנייה קיבלה טיפול פלאסבו למשך 12 שבועות (תקופת המחקר השנייה). במהלך תקופת המחקר השלישית, אשר כללה 117 חולים משתי תקופות המחקר הראשונות, Abatacept ניתנה לכולם- גם לקבוצה אשר קיבלה את הטיפול לאורך שתי התקופות הראשונות, וגם לקבוצה אשר קיבלה טיפול פלאסבו במהלך התקופה השנייה. התוצאים הושוו בין שתי הקבוצות.

לא היה הבדל בתופעות הלוואי המשמעותיות במהלך הזמן בין שתי הקבוצות. תגובה מקומית להזרקה נצפתה בתחילה בשני חולים. דווח גם מקרה אחד של זיהום (צלוליטיס). לא דווחו הפרעות אוטואימוניות או ממאירויות, והאימונוגניות הייתה מינימלית. סרולוגיה חיובית (Seropositivity) נצפתה ב-1 מתוך 38 החולים שטופלו בפלאסבו, וב-2 מתוך 73 שקיבלו טיפול רציף. התגובה לטיפול (ירידה ב-DAS28) הייתה דומה בשתי הקבוצות.

מתוך הכנס השנתי ה-74 של ה- American College of Rheumatology אשר נערך באטלנטה-ג’ורג’יה בנובמבר 2010

לידיעה במדסקייפ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה