בריאות הציבור-קידום בריאות

ההשפעה של משחקי וידאו וירטואליים על הפעילות הגופנית של ילדים (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי משחקי וידאו וירטואליים, כולל אגרוף, באולינג וריקוד, אינם מסייעים לילדים לעמוד בדרישות לפעילות גופנית יומית. במאמר כותבים החוקרים כי ילדים ששיחקו במשחקי וידאו פעילים בנינטנדו או ווי, לא עסקו בפעילות גופנית בינונית או מאומצת יותר מאלו ששיחקו במשחקים בזמן ישיבה על הכורסא.

במסגרת המחקר הנוכחי, החוקרים תכננו החוקרים מחקר שהוא למעשה חלומו של כל ילד: הם נתנו קונסולות ווי ל-78 ילדים שלא היה ברשותם מערכת זו ונתנו למחצית מהילדים משחק פעיל לבקשתם דוגמת משחקי ספורט או ריקוד ולמחצית השנייה נתנו משחק לא-פעיל.

לאחר כמחצית מתקופת המחקר, הילדים בגילאי 9-12 שנים ומעל למשקל הממוצע, יכלו לבחור את המשחק השני מאותה קטגוריה.

החוקרים ערבו אחר המשתתפים הצעירים במשך 13 שבועות, תוך הערכת רמות הפעילות הגופנית שלהם עם מדים מתאימים אותם ענדו הילדים על החגורה במשך ארבעה שבועות נפרדים וכאשר עסקו בפעילות בעצימות בינונית או מאומצת. היענות הילדים הייתה טובה יחסית מאחר ובמידה ומילאו אחר ההוראות, זכו להשאיר את הקונסולה לאחר תום המחקר.

מהרישומים במדים עלה כי לאורך תקופת המחקר, ילדים ששיחקו במשחקים פעילים לא עסקו יותר בפעילות גופנית, בהשוואה לאלו ששיחקו במשחקים לא-פעילים.

לאחר השבוע הראשון, לאחר שבוע 6, 7 ו-12, הילדים בקבוצת המשחקים הפעילים עסקו בממוצע 25-28 דקות בפעילות בינונית או מאומצת כל יום זאת בהשוואה ל-26-29 דקות בקבוצה המקבילה.

כמו כן, לא תואר הבדל בדקות שבילו הילדים בביצוע פעילות גופנית קלה או בפעילות סדנטרית במהלך כל אחד מהשבועות שנבחנו.

החוקרים ציפו כי משחקי וידאו יובילו לעליה משמעותית בפעילות הגופנית בילדים. למעשה, הם הופתעו מההעדר המוחלט של הבדלים בין הקבוצות. הם לא יודעים לדווח אם הילדים לא הוציאו אנרגיה רבה במשחקים אלו או אם פיצו על הפעילות שביצעו במשחקי הווידאו דרך הפחתת הפעילות בנקודות זמן אחרות במהלך היום.

Pediatrics 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה