אורתופדיה-פיזיותרפיה

השתלת מח עצם עשויה להפוך את תהליך פיברוזיס של העור ב-Systemic Sclerosis (מתוך Arthritis Rheum)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי השתלה אלוגנית של תאים המטופויאטים יכולה להביא לרמיסיה ממושכת של מחלת Systemic Sclerosis קשה. למרות הסיכון האפשרי, היתרונות הפוטנציאליים של השתלת HCT (Hematopietic Cell Transplantation) עשויים לשפר את איכות החיים של החולים ואת התפקוד הכללי.

החוקרים טוענים שהם הוכיחו שניתן להביא לשיפור בתסמינים העוריים באופן בולט תוך שנה-שנתיים מהשתלה HCT אלוגנית.

החוקרים בדקו את התוצאות בשתי חולות עם Systemic Sclerosis עורי דיפוזי, עם מעורבות ריאתית, שלא הגיבו לטיפול אימונוסופרסיבי קונבנציונאלי.

בחולה הראשונה, אישה בת 38, לא היו סיבוכים בעקבות טיפולי ההכנה ולא היו בעיות של תגובת שתל נגד המאכסן (GVHD). 5 שנים לאחר ההשתלה, החולה הראתה רזולציה כמעט מלאה של Scleroderma ושיפור בולט בתפקוד הגופני. המצב הריאתי השתפר גם כן. ביופסיית עור הראתה רזולציה של הפיברוזיס.

בחולה השניה, אישה בת 31, התפתחה רעילות עורית בעקבות טיפולי ההכנה ו-Hypertensive Crisis שייתכן והתפתח בעקבות טיפול בסטרואידים ל-GVHD.

עם זאת, חל שיפור ב-Scleroderma ובתפקוד הכללי, אך 18 חודשים לאחר HCT היא אושפזה בעקבות אלח-דם חמור (Sepsis) ונפטרה בעקבות דלקת ריאות, עם תרבית חיובית ל-Pseudomonas Aeruginosa.

זהו הדיווח הראשון לפיו השינויים הפיברוטיים במחלת Systemic Sclerosis הם הפיכים.

החוקרים טוענים שדרושים מחקרים נוספים בכדי להעריך את השפעת HCT אלוגנית על הפיברוזיס ווסקולופתיות הקשורות ב-Systemic Sclerosis. דיווחים אלו מספקים רציונל להרחבת הניסיון בהשתלות HCT אלוגניות בחולי Scleroderma.

Arthritis Rheum 2006;54:1982-1986.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה