נוירולוגיה

טיפול ב-Hydroxychloroquine עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם בחולי לופוס (JAMA Netw Open)

טיפול ב- Hydroxychloroquine מלווה בסיכון מופחת לאוטם לבבי, אירוע מוחי ואירועים תרומבואמבוליים אחרים בחולים עם אבחנה של לופוס, השפעה מגנה זו פוחתת לאחר הפסקת הטיפול התרופתי, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין חשיפה ל- Hydroxychloroquine ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בחולי לופוס. מדגם המחקר כלל 52,883 מבוגרים עם לופוס (גיל ממוצע של 44.23 שנים, 86.6% נשים) ממאגר National System of Health Databases, הכולל 99% מאוכלוסיית צרפת. מבין אלו, הם התאימו בין 1,981 חולים עם משלב מחלות לב וכלי דם עם 16,892 ביקורות ללא מחלות לב וכלי דם.

החולים סווגו על-בסיס חשיפה ל- Hydroxychloroquine בהווה (חשיפה בתוך 90 ימים מאירוע קרדיווסקולארי), לאחרונה (חשיפה 91-365 ימים לפני אירוע קרדיווסקולארי), או חולים שלא טופלו ב- Hydroxychloroquine (ללא חשיפה בשנה שקדמה לאירוע הקרדיווסקולארי).

התוצאים שנבחנו כללו משלב אירועים קרדיווסקולאריים, כולל אוטם לבבי, אירוע מוחי ואירועים תרומבואמבוליים אחרים, דוגמת פלביטיס, תרומבופלביטיס, תרומבוזיס ורידי, תרומבואמבוליזם ורידי ותסחיף ריאתי.

בקרב מטופלים בהווה ב- Hydroxychloroquine תועד סיכוי נמוך יותר לתוצא קרדיווסקולארי משולב, בהשוואה לאלו שלא טופלו ב- Hydroxychloroquine (יחס סיכויים מתוקן של 0.63, רווח בר-סמך 95% של 0.57-0.70).

הסיכון לאוטם לבבי (יחס סיכויים מתוקן של 0.72, רווח בר-סמך 95% של 0.60-0.87), אירוע מוחי (יחס סיכויים מתוקן של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.61-0.83) ואירועים תרומבואמבוליים אחרים (יחס סיכויים מתוקן של 0.58, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.69) היה גם כן נמוך יותר בקרב מטופלים בהווה לעומת אלו שלא טופלו ב- Hydroxychloroquine.

לא זוהה קשר בין חשיפה לאחרונה ל- Hydroxychloroquine ובין הסיכון למכלול אירועים קרדיווסקולאריים, אוטם לבבי, אירוע מוחי ואירועים תרומבואמבוליים אחרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשפעה המגנה האפשרית של Hydroxychloroquine מפני אירועים קרדיווסקולאריים ומדגישים את חשיבות טיפול רציף בתכשיר זה בחולים עם אבחנה של לופוס.

JAMA Netw Open, Aug 30, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה