לפני כמה ימים נפגשתי עם מישהו שהצליח להרגיז אותי..מדובר דווקא באדם חביב ואינטליגנטי שעד לא מכבר היה אחראי על ניהול המדיה הדיגיטלית באחת מחברות התרופות, וכעת משמש כיועץ עצמאי לחברות תרופות וארגונים בתחום השימוש במדיה האינטרנטית.
למה הוא הרגיז אותי ? כי בשיחה שהייתה לנו טען שלמעשה אין הבדל של ממש בין אי-מד לשני האתרים הנוספים (רשת רפואה ודוקטורס אונלי) הפועלים בתחום. אני כמובן נעמדתי מייד על רגלי האחוריות, והתחלתי לשטוח את טיעוני… אבל הבנתי שאם איש שמבין , או לפחות אמור להבין , את התחום חושב כך, אז שעלינו כנראה להציג ולהסביר בצורה ברורה יותר את ההבדלים בין אופן הפעילות של אי-מד לאתרים האחרים. ואת זה אני רוצה להתחיל לעשות ברשותכם בסקירה זאת…וגם להודות בהזדמנות זו לאותו יועץ שגרם לי להבין שלא מה שברור ומובן לנו גם ברור בהכרח לסביבה….
צריך אולי לאמר קודם כל , בכנות, ששני האתרים הנוספים פועלים היטב והם בהחלט מתחרים ראויים ומכובדים, ושיש להם בודאי מקום .
מה שאני סבור שמייחד אותנו מתחיל בכך שאת החזון והאסטרטגיה שלנו ניתן להציג בשני הסעיפים הבאים :
טוב, יכול מישהו להגיד, זה בטח גם מה שהאחרים טוענים שהם עושים, לא ? המבחן הוא כמובן מבחן התוצאה. אז בואו נתחיל לחדד את ההבדלים. ראשית כשאנו אומרים קהילייה רפואית, אצלנו מדובר על הקהילייה הרפואית על כל כל מרכיביה: באי-מד, בין למעלה מ-30,000 מנוייה יש לא רק רופאים אלא גם אחיות, רוקחים, תזונאים, מרפאים בשיטות רפואה משלימה, פיזיותרפיסטים ועוד , וזאת מכיוון שאנו בהחלט מאמינים בעבודת צוות ושילוב כוחות, להבדיל מ”דוקטורס אונלי” (כשמו כן הוא..) ו”רשת רפואה” הפונים לרופאים בלבד. שנית, הסעיף השני בחזון נובע אמנם מאילוץ קיומי שכן לא ניתן לתפעל ולפתח אתר רפואי מקצועי ללא המימון של התעשיה. בשונה מהאחרים, נדמה לנו שאנחנו הבנו בשלב די מוקדם שאת הקשר ומתן הכלים והערכים המוספים לתעשיה לא צריך להצניע, אלא להפך, לפתח ולשכלל מחד , ומאידך להקפיד על האתיקה והאמינות.
את ההבדלים הנוספים באופן שבו אנו מיישמים את האסטרטגיה שלנו בהשוואה לאתרים המתחרים ריכזנו בטבלה שלפניכם. למי שיהיה את הכוח והסבלנות, יוכל גם לקרוא את ההסברים בהמשך:
(+++ – יתרון משמעותי , !!! בלעדיות)
קריטריון תועלות לציבור הגולשים | משמעות היתרונות לגולש | |
תדירות עדכונים מדעיים (ערוץ החדשות הרפואיות) (+++) | עשרות עדכונים מידי יום על בסיס סקירה שיטתית של מקורות המידע והמלצות עורכי המדורים, כל מדורי האתר (כ-50) מעודכנים UP TO DATE , | הגולש יכול להיות לסמוך על כך שלא “יפספס” את העדכונים החשובים ביותר בתחומו |
מאגר הרצאות (אי-מדיה) (+++) | המאגר הגדול ביותר (למעלה מ-3000 הרצאות) בפורמט “יוטיוב” עם מנוע חיפוש פנימי.. ההרצאות גם מוצגות באופן אוטומטי בצמוד לכתבות רלבנטיות | מאפשר בצורה קלה איתור הרצאה שהגולש מעוניין לצפות בה באופן מלא או חלקי. |
מידע רלבנטי צמוד לכל כתבה(+++) | בצמוד/בסוף/בצידי כל כתבה ניתן לצפות בכתבות רלבנטיות נוספות, הרצאות, קליפים הומוריסטיים, מרכזי מידע ועוד, | מאפשר לגולש להתמקד בנושא הכתבה ולצפות במידע רלבנטי קשור |
התראות בזמן אמת (עדכונים מיידיים) (!!!) | כל גולש יכול לסמן את הנושאים (היפוגליקמיה, שבץ וכד’) שבהם ירצה לקבל התראה מיידית על מידע חדש בתחום שעודכן באתר | הגולש יכול להיות בטוח שבתחומים החשובים לו יקבל התרעות ספציפיות וממוקדות ולא יפספס מידע חיוני מבחינתו |
פאנלי מומחים (מומחים סביב שולחן עגול) (!!!) | צילום ועריכת דיונים בין מומחים מובילים באשר למחקרים חדשים לצורך מתן פרספקטיבה ופרשנות. | מאפשר לגולש להאזין להעמיק במחקרים ובהבנת המידע ולאופן היישום של המידע בשטח |
סקירות עומק ודיוני מקרים (ג’ורנאל קלאב) (!!!) | שני מגזינים בחודש ברפואה כללית , אחד פדיאטרי, ואחד פרמקולוגי אשר מציגים סקירות ומקרים רלבנטיים ממיטב הספרות העולמית.. | מאפשר לגולש לקיים סוג של לימודי המשך בנושאים המרכזיים בתחומו הן באמצעות סקירות עדכון והן באמצעות דיוני מקרה מתגלגלים |
כלי עזר שימושיים לרופא (איפוקרטס) (!!!) | כמייצגים בלעדיים של איפוקרטס בישראל אנו מאפשרים למנויי הג’ורנאל קלאב לקבל בהקלקת עכבר מידע תרופתי מלא, לבצע בדיקת אינטראקציות בין תרופתיות, להשתמש באינדקס אבחנות מפורט ונרחב, מחשבונים רפואיים ועוד, וכל זאת כמובן גם בזמן אמת מול מטופלים. | כלים מעשיים חשובים שניתן להיעזר בהם באופן יום יומי בעבודה במרפאה/בית החולים ולהבטיח רפואה בטוחה ומתקדמת. |
בתי ספר אינטרנטיים (ISTUDY ) (+++) | היינו הראשונים ואנו עדיין עם הכמות הגדולה ביותר של קורסים אינטרנטיים. מעבר לזה לבתי הספר שלנו , ISTUDY , יתרונות יחודיים: התייעצות מול מרצי הקורס, פורומים, עדכונים שוטפים בתחום הנלמד אשר הופכים את ההשתייכות לקורס לקהילה של אנשי מקצוע שלה עניין משותף בנושא רפואי עם אפשרות עדכון שוטפת, התייעצות ודיונים. הקורסים השונים אף הפכו לחלק אינטגרלי בתוך מערכות ההדרכה של כל קופות החולים. | לימוד של מיגוון נושאים רחב כולל האפשרות לתרגל, לשאול, להתייעץ , לדון ולהמשיך להיות מעודכן בחידושים השוטפים בתחום. מזכה בנקודות השתלמות וקרדיטציה בקופות. |
ניהול אתרי איגודים מקצועיים(+++) | אי-מד מנהלת את המספר הגדול ביותר של אתרי איגודים מקצועיים, זאת כתוצאה מיתרונות יחודיים הניתנים לאיגודים הפועלים עמנו לרבות אפשרויות ניצול הפיצ’רים הייחודיים הנ”ל עבור חברי האיגודים במסגרת מנוי ג’ורנאל קלאב איגודי, פיצ’רים יחודיים לדיונים, הצגות מקרים, ג’ורנאל קלאב ייעודי של האיגוד ועוד | חברי האיגודים העובדים עם אי-מד נהנים משירותים “ג’ורנאל קלאב” בעלי ערך מוסף, דף אישי, ועוד. |
(MESS) מערכת ניהול רשמים/רגי’סטרי (!!!) | מערכת המאפשרת לנהל מאגרי מידע של מחלות/פרוצדורות וכד’ ומשמשת איגודים וגופים שונים לריכוז וניתוח מידע קליני | מעלה את רמת המידע על תחלואה/יעילות ובטיחות טיפולים המבוצעים ע”י חברי האיגוד |
ערוץ ההומור הרפואי (יוטיוב ברפואה) (!!!) | אנחנו מאמינים שצריך גם להנות לפעמים..והומור רפואי משובח בהחלט תורם לכך..בנינו מאגר קליפים המכיל כבר קרוב לאלף סרטונים הנבחרים מידי שבוע בקפידה ומציגים את הרפואה מהצד ההומוריסטי שלה, הסרטונים משתלבים גם בכתבות האתר בהתאם לתוכן | פשוט כיף…ואולי לפעמים גם כמה תובנות חשובות… |
בצד השני של המשוואה, לתעשייה, זו שכאמור למעשה מאפשרת מבחינת מימון את הפעלת ופיתוח האתר, גם הקדשנו מחשבה ומאמצים לייצר אפקטיביות ייחודית :
(+++ – יתרון משמעותי , !!! בלעדיות)
קריטריון לאפקטיביות התעשיה | ייחודיות אי-מד בהשוואה לאחרים | המשמעות למפרסם |
פירסום מכוון תוכן (שיטת גוגל) (!!!) | המודעה הפרסומית/מעברון/טריילר מופיעים ע”פ הההתאמה בין תוכן האייטם למילות המפתח שהמפרסם הגדיר.. | זה גם יעיל יותר למפרסם וגם מעניין ופרקטי יותר לקהל: הפירסום פונה לקהל המתאים ביותר (מתעניין פעיל בתחום) והפרזנטציה של קליפ על מסך מלא מרשימה ואפקטיבית. |
קידום תכנים (פוקוס) (!!!) | שילוב של הצגה בולטת, דיוור ישיר מיוחד, הצמדת מסרים בשיטה אפקטיבית – והכי חשוב אתית, אשר מתקבלת ע”י הקהל כתוכן ולא הודעה פירסומית בלווי מודעת חסות המהווה גם גילוי נאות. | מאפשר קידום תכנים אובייקטיביים במהירות, יעילות, ובאופן אתי |
מרכזי המידע והשירות (ממו”ש) (!!!) | פיצ’ר חדש המאפשר לכל מנהל מוצר לנהל עצמאית אתר בית מקצועי אשר מקודם באי-מד על בסיס תוכן הכתבות והתמחות הגולשים. | מרכז המידע זוכה לחשיפה רלבנטית, מאפשר הצגת מידע עדכני ומוסמך והכי חשוב מאפשר יצירת קשר ישיר ובלתי אמצעי בין הצוות הרפואי למנהל המוצר בכל שאלה/סוגייה הקשורה למוצר/שירות |
מערכת דיוור מתקדמת (אקטיבטרייל) (!!!) | זיהוי המנויים שפתחו/לא פתחו/הקליקו ושיגור המשך מסרים בהתאם לפילוח.. | מאפשר השגת REACH מקסימלי ללא הטרדה מיותרת |
שיחת נציג מקוונת . (!!!) | קליפ מולטימדיה המדמה שיחה עם רופא וקבלת משוב המהווה כתחליף או חיזוק קמפיין תעמולה באמצעות העברת מידע ומסרים | שיטה מתקדמת , יעילה, ואפקטיבית להעברת מידע ומסרים וקבלת משוב |
השורה התחתונה של היתרונות הייחודיים הללו מגיעה לידי ביטוי בשני מדדים כמותיים מרכזיים:
א. רייטינג – ובתחום שלנו האיכות בהחלט קשורה לרייטינג הגבוה.
ב. אפקטיביות פירסומית – איזה שיעור מהיקף הפירסום הוא ממוקד ומותאם לתוכן ולמאפייני הגולש.
אז מבחינת רייטינג אנו מגיעים כיום במדידה חודשית לכ-2 מיליון צפיות באתר אי-מד בלבד , ועוד כ-1 מיליון צפיות בניוזלטרים השוטפים והמיוחדים המשוגרים בתדירות יום יומית, ועוד כ-1 מיליון בלמעלה מ-20 אתרי האיגודים המנוהלים ע”י אי-מד. וזהו, למיטב ידיעתנו הרייטינג הגבוה ביותר בענף . יתרה מכך זמן השהיה באתר בכל ביקור עומד בממוצע על יותר מ-10 דקות שזהו נתון המצביע על מידת העניין והרצינות של הגולשים. גם מבחינת כמות מנויים באתר , מעל 30,000 וכמות יוניקים מבקרים בחודש של כ-27000 מדובר למיטב ידיעתנו ב-reach הגדול ביותר בתחום.
מבחינת אפקטיביות פירסומית, לאחר שלוקחים בחשבון את הרייטינג של 2 מיליון צפיות (כשבכל צפייה יש חשיפה לכ-2.5 מודעות/קליפים פרסומיים) הרי שמבחינת איכות ואפקטיביות הפירסומים ניתן לציין שכ-50% מהחשיפות הפירסומיות הן ממוקדות וקשורות לתוכן המוצג לגולש , כשבשאר ה-50% החשיפה מותאמת להתמחות הגולש . בהקשר זה יצויין שאימד היא היחידה המציעה גם אפשרות לפירסום לקהל הרחב (לתרופות OTC או להעברת מסרים עקיפה של תרופות מרשם) בהתבסס על כך שהמערכת מבחינה בין גולשים שהם מנויי האתר (אנשי המקצוע) לגולשים אקראיים.
אם נחזור לאותו יועץ חביב שהיווה את הטריגר לכתיבת סקירה זו, אני מקווה כמובן שלאחר שיקרא רשימה זו דעתו המקצועית תשתנה…ולכם, הקוראים, אני יכול רק לקוות שלא חידשתי הרבה…
למתעניינים, אנו מציגים כאן נספח עם הסברים למה שהוצג בטבלה המסכמת לעיל :
במישור של אספקת המידע ומתן הכלים המקצועיים לקהל הרפואי אפשר לדבר על המרכיבים הבאים :
- התייעצות מול מומחים– כל משתתף בקורס יכול לפנות ישירות לאחד ממרצי הקורס ולברר מולו סוגיות הקשורות לשיעור שהעביר. את הדיאלוג יוכלו לאחר מכן לראות באתר כל המשתתפים ולהפיק ודאי תועלת מכך.
- קיום דיון בין משתתפים בפורום פעיל בכל אחד מהקורסים משתתפים בין מאות לאלפים של אנשי מקצוע שבחרו להשתתף באותו קורס. יש כאן למעשה “פלטפורמה” נפלאה לקיים דיונים, התייעצויות שבו יכולים להשתתף כל משתתפי הקורס, המרצים והתלמידים.
- הצגת שוטפת של העדכונים האחרונים בנושא הקורס – באופן אוטומטי כל המחקרים והעדכונים האחרונים בתחום המקצועי של הקורס מוצגים בדף הבית של אתר הקורס ואף משוגרים אחת לתקופה לתלמידים בקורס, דבר שודאי מאפשר התעדכנות קבועה ושיטתית בתחומי הקורס הנלמד.
- קהילות פעילות – כתוצאה מכך הופכים הקורסים האינטרנטיים שלנו להיות קהילות פעילות של אנשי מקצוע שיש להם עניין משותף בתחום רפואי מסוים עם אפשרות להתעדכנות, לבירור סוגיות, לדיונים וכמובן גם לעיין בעת הצורך בשיעורים.
- הכרה ושת”פ עם קופות – לאור איכותם הגבוהה והאפשרויות שהם מציעים הגענו להסכמה עם כל הקופות על שילוב הקורסים במסגרת מערכי ההדרכה הפנימיים של הצוות הרפואי.
10. איגודים מקצועיים הקשר עם האיגודים המקצועיים הוא חשוב ומהותי בעינינו. למיטב ידיעתנו אנו קשורים למספר הגדול ביותר של איגודים מקצועיים פעילים וממשיכים לפעול במרץ בכדי להרחיב את מס’ האיגודים שאנו מנהלים את הפעילות האינטרנטית שלהם. לשם כך פיתחנו גם כלים המיועדים לתת לאותם איגודים שאנו עובדים איתם ערכים מוספים יחודיים, וזאת מעבר להפעלת אתר יעיל ומעוצב היטב… השירותים היחודיים לאיגודים “שלנו” כוללים :
- דפי בית אישיים לשיפור התקשורת מול עמיתים וקהל בחסות האיגוד המקצועי זה פיצ’ר חדש יחסית אך כבר כמה אלפי רופאים ממס’ איגודים מובילים מנצל אותו.
- שימוש במערכת הרשמים האלקטרונית שפיתחנו (MESS) לצורך איסוף מידע קליני על מטופלים רלבנטים (כנו ראומטולוגיה , המרעות קצב , החלפות מסתם אורטלי בצינתור)
- ניהול ספריית הרצאות איגודית
- ניהול והפעלת מערכת של הצגות מקרים מחלקתיות
- שימוש במערכת הלימוד האלקטרוני לצורך הדרכת מתמחים
- שימוש בתכני אי-מד לצורך בניית ג’ורנאל קלאבים איגודיים
11. הומור רפואי ! – כן, אנחנו חושבים שזה לא רק נחמד ו-FUN אלא שזה אפילו חשוב. מערכת האתר בוחרת מידי שבוע סרטונים ברשת (ונצברו כבר מאות רבות הנמצאים במאגר המאפשר חיפוש קל) אשר מציגים את הרפואה מהצד ההומוריסטי יותר שלה, כולל הומור עצמי… גם בכך נדמה לנו שאנו יחודיים וגם אם איזשהו אתר אחר העלה כמה סרטונים בעניין הזה הכמות , ואיכות הבחירה בהחלט קובעים…
ומה מבחינת התעשייה ? בכדי שניתן יהיה לעשות שימוש אופטימלי ואפקטיבי בעובדה שהרייטינג גבוה , פיתחנו גם כמה כלים יחודיים לתעשייה :
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!