הרבה גולשים מחליפים מידע בריאותי וחוויות אישיות עם גולשים אחרים והשאלה שנבחנה באוניברסיטת פלורידה היא – מה המוטיבציה העומדת מאחורי התקשורת הזאת בנושאי בריאות?
כדי ללמוד את הנושא נעשה סקר און-ליין באתר שאלות ותשובות חברתי בנושאי בריאות של YAHOO . הגולשים דורגו בהתאם למידת היענותם באתר ואלה שהיו ממעטים בתשובות לא נתבקשו למלא את השאלון.
השיבו 12% מתוך 2100 נשאלים ויש להניח שאלה בודאי מהמרבים להשיב על שאלות.
בשאלון נבחנו הנשאלים על 10 סיבות פוטנציאליות למוטיבציה, סיבות הגורמות להם לענות על שאלות הבריאות באינטרנט:
– הנאה
– יעילות
– לימוד
– רווח אישי
– אלטרואיזם
– עניין חברתי
– מעורבות קהילתית
– אמפתיה
– מוניטין
– הדדיות.
מה לדעתכם התשובה?
התוצאות:
המוטיבציה הכי שכיחה שנמצאה היא האלטרואיזם הרצון לעזור לאחר.
ואחריה נמצאים הנאה ויעילות.
הסיבה הכי פחות נפוצה היא הרווח האישי.
J. American Society for Information Science and Technology
.2012, 63(3), 543-557
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=402&pid=15606
למתעניינים בהפעלת רשתות חברתיות- נפתח ב- EMED הקורס רשת חברתית בשרות הרפואה, אתם מוזמנים.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!