מחלות זיהומיות

תסמונת נדירה הנובעת מאלרגיה לזרע (J Sex Med)

תסמונת מסתורית המתאפיינת בהופעת תסמינים דמויי-שפעת בגברים לאחר אורגזמה, עשויה לנבוע מאלרגיה לזרע, כך מדווחים חוקרים מהולנד.

לדברי החוקרים, גברים הסובלים מהתסמונת הנדירה, המוכרת כתסמונת Post Orgasmic Ilness Syndrome (או בקיצור, POIS) ותועדה בספרות הרפואית משנת 2002, מפתחים תסמינים דמויי-שפעת בתוך שניות, דקות או שעות לאחר אוננות, מגע מיני או שפיכה ספונטאנית. התסמינים עשויים להימשך עד שבוע.

החוקרים פרסמו שני מחקרים ב-Journal of Sexual Medicine לפיהם גברים עם POIS סובלים מאלרגיה לזרע שלהם, וכי טיפול המוכר כ- Hyposensitization Therapy עשוי לסייע בהקלה על התסמינים.

התוצאות מהוות פריצת דרך חשובה בכל הנוגע לתסמונת הנדירה, והן סותרות את ההשערה הרווחת לפיה לתלונות מקור פסיכולוגי.

למרות שהתסמונת מתועדת בספרות הרפואית משנת 2002, רופאי משפחה רבים אינם מודעים לה. ההנחה היא כי מדובר בתסמונת נדירה, אך ייתכן כי גברים רבים הסובלים מהתסמינים אינם מאובחנים.

במסגרת המחקר נכללו 45 גברים שאובחנו עם המחלה. הם לא פיתחו את התסמינים כאשר אוננו ללא שפיכה, אך עם יציאת הזרע מהאשכים הם החלו לחוש ברע, כאשר לעיתים התסמינים הופיעו בתוך דקות.

33 גברים הסכימו לעבור תבחיני אלרגיה סטנדרטיים באמצעות תמהיל מהזרע שלהם. מביניהם, 29 גברים (88%) היו חיוביים.

במחקר שני שפורסם באותו עיתון, החוקרים ביקשו לנסות טיפול Hyposensitization Therapy בשני מתנדבים, עם חשיפה חוזרת של הגוף לכמויות קטנות של אלרגן, עם העלאה הדרגתית של הכמות במהלך מספר שנים.

הגברים קיבלו זריקות עוריות המכילות את הזרע שלהם, תחילה בצורה מהולה ביותר, ולאחר מכן בתמיסות פחות ופחות מהולות. מתוצאות המחקר עולה כי לאחר שנה ושלוש שנים, בהתאמה, חלה ירידה משמעותית בתסמיני POIS.

החוקרים כותבים כי מדובר בתהליך איטי מאוד. הוא משמש לאלרגיות מסוגים שונים ולעיתים נדרשות עד חמש שנות טיפול.

J Sex Med. Posted online January 17, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה