מחלות זיהומיות

פרבנר 13 מחליף את פרבנר 7 במסגרת שיגרת החיסונים ומבטיח בכך כיסוי חיסוני רחב ומתקדם יותר (הודעת משה”ב)

משה”ב מפרסם היום הודעה בנוגע לחיסון פרבנאר לילדים. להלן ההודעה:

החיסון פרבנר 13 כנגד חיידק הפנוימוקוק, שהוא הדור המתקדם של חיסון הפרבנר שנכנס לשגרת החיסונים ביולי 2009, הוכנס לשגרת החיסונים ויחליף את החיסון פרבנר 7 לכל ילדי ישראל.

ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם המכניסה את החיסון המשופר לשגרת החיסונים.

החיסון החדש, שאושר לשימוש לאחרונה על ידי רשויות הבריאות בארה”ב, באירופה ובישראל, מספק הגנה ל-13 זנים של חיידק הפנוימוקוק שהינו הגורם העיקרי לדלקת קרום המוח, דלקת ריאות וזיהום בדם בילדים מתחת לגיל 5.

החיסון החדש מבוסס על הטכנולוגיה והידע המדעי של חיסון הפרבנאר ואישורו על ידי רשויות הבריאות בעולם מתבסס על 13 מחקרים שלב 3 בהם השתתפו כ-7,000 ילדים ועל הניסיון המצטבר של השימוש בחיסון הקודם שדומה לו בהרכבו.

חיסון הפרבנר 13 מעניק הגנה לפעוטות מפני 13 זנים של חיידק הפנוימוקוק, הכוללים את שבעת הזנים שקיימים בחיסון שניתן עד היום ועוד 6 זנים נוספים הנחשבים לכאלה המסכנים את התינוקות בישראל. בין היתר נוסף חיסון כנגד זן ה- 19A של החיידק, שהפך להיות דומיננטי ואף עמיד לאנטיביוטיקה.

החיסון ניתן בישראל בשיטה של שתי מנות בגיל חודשיים וארבעה חודשים, ועוד זריקה בגיל 12 חודשים (סה”כ 3 מנות).

משרד הבריאות צופה כי תוספת ההגנה הזו תפחית את הסיכון של דלקת ריאות, דלקת קרום המוח וזיהומים קשים בדם. משרד הבריאות גאה על כך שישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם  שהבטיחו לעצמם מעבר חלק לחיסון המתקדם כך שילדי ישראל יזכו להגנה מירבית מפני חיידק אלים זה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה