מחלות זיהומיות

מחקר מאשר כי שני מינוני חיסון מגנים על ילדים מפני אבעבועות רוח (Journal of Infectious Diseases)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת 1 בפברואר של Journal of Infectious Diseases עולה כי שני מינונים של חיסון כנגד אבעבועות רוח מספקים הגנה מצוינת לילדים כנגד המחלה המדבקת, שלעיתים עשויה אף להיות חמורה. הממצאים תומכים במשטר מתן שני מינונים כפי שמומלץ בארה”ב משנת 2006.

משנת 1995 ה-CDC החל להמליץ על מנת חיסון יחידה כנגד אבעבועות רוח לילדים בגילאי 1-13 שנים. למרות ירידה של 90% בהיארעות זיהומי וריצלה בעקבות פיתוח החיסון, ישנו שיעור גבוה של זיהום לאחר חיסון (Breakthrough) בילידם מחוסנים והמשך התפרצויות וריצלה בילדים למרות שיעורי התחסנות גבוהים. מחקרים גם מצאו כי יעילות מנת חיסון בודדת עמדה על פחות מ-90%. לאור העדויות, בשנת 2006 ה-CDC החל להמליץ על מנת חיסון שנייה לילדים בגילאי 4-6 שנים.

למרות שמהנתונים עולה כי שני מינוני חיסון כנגד וריצלה מלווה ברמות נוגדנים גבוהות יותר, בהשוואה למתן מנת חיסון יחידה, זהו המחקר הראשון להערכת התועלת הקלינית של שני מינוני חיסון באוכלוסייה הכללית.

החוקרים ערכו מעקב פעיל באזור מסוים בקונטיקט ומצאו 71 מקרים של וריצלה בילדים בגילאי 4 שנים ומעלה. אף אחד מהילדים לא קיבל שתי מנוח חיסון, 66 (93%) קיבלו מנת חיסון אחת ו-5 (7%) לא קיבלו כלל חיסון.

התועלת של מנת חיסון אחת במניעת וריצלה עמדה על 86.0%, כאשר היעילות של שתי מנוח חיסון הגיעה ל-98.3%.

הסיכויים להתפתחות וריצלה היו נמוכים ב-95% בילדים שקיבלו שתי מנוח חיסון, בהשוואה לאלו שקיבלו מנת חיסון בודדת.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים קוראים למדינות בהן ילדים מקבלים מנת חיסון יחידה כנגד וריצלה, לשקול מעבר למשטר טיפול בשתי מנות חיסון. עם זאת, הם מדגישים כי יש להמשיך בניטור היעילות של שני מנות חיסן, במטרה להבטיח את המשך התועלת של הטיפול.

Journal of Infectious Diseases

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה