מחלות זיהומיות

התועלת של טיפול תת-עורי ב-Botulinum Toxin בחולים עם נוירלגיה פוסט-הרפטית (Pain Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Pain Medicine עולה כי טיפול תת0עורי ב-Botulinum Toxin A (BTX-A) מביא להקלה משמעותית בכאב בחולים עם נוירלגיה פוסט-הרפטית ומפחית את השימוש באופיואידים בהשוואה לטיפול בלידוקאין ופלסבו, שבעה ימים ו-3 חודשים לאחר הטיפול.

מטרת המחקר הייתה להעריך את היתרונות של זריקות תת-עוריות של BTX-A לטיפול בנוירלגיה פוסט-הרפטית.

החוקרים בחנו את יתרונות הטיפול בחולים עם נוירלגיה פוסט-הרפטית במסגרת מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, כפל-סמיות, שכלל 60 חולים. לאחר ההקצאה האקראית, החולים טופלו באחת מהתמיסות הבאות בדרמטום המעורב: BTX-A במינון 5 יחידות למ”ל, לידוקאין במינון 0.5% או סיליין 0.9% (פלסבו). החוקרים עקבו אחר מדדי VAS (Visual Analog Scale) להערכת כאב וזמני שינה לפני הטיפול, ביום הראשון, ביום השביעי לטיפול ושלושה חודשים לאחר הטיפול. הם גם עקבו אחר השימוש באופיואידים שבעה ימים ושלושה חודשים לאחר הטיפול.

בהשוואה למצב לפני הטיפול, מדד VAS להערכת כאב ירד לאחר שבעה ימים ושלושה חודשים לאחר הטיפול בכל הקבוצות (p<0.01). עם זאת, מדד VAS להערכת כאב בקבוצת BTX-A ירד באופן משמעותי יותר בהשוואה לקבוצות הטיפול בלידוקאין ופלסבו לאחר שבעה ימים ולאחר שלושה חודשים (p<0.01). זמני השינה (בשעות) השתפרו לאחר שבעה ימים ושלושה חודשים בהשוואה למצב לפני הטיפול בכל שלוש הקבוצות, אך בקבוצת  המטופלים ב-BTX-A השיפור היה גדול יותר משמעותית בהשוואה לשתי הקבוצות האחרות (p<0.01). אחוז החולים שטופלו באופיואידים לאחר הטיפול ב-BTX-A היה הנמוך ביותר (21.1%) בהשוואה לחולים שטופלו בלידוקאין (52.6%) ופלסבו (66.7%) (p<0.01).

החוקרים מסכמים וכותבים כי זריקות תת-עוריות של BTX-A הקלו משמעותית על הכאב בחולים עם נוירלגיה פוסט-הרפטית וצמצמו את הטיפול באופיואידים, בהשוואה לטיפול בלידוקאין ופלסבו לאחר שבוע ושלושה חודשים. כמו כן, הטיפול הגדיל את מספר שעות השינה של המטופלים.

Pain Med. 2010 Dec;11(12):1827-33

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה