מחלות זיהומיות

פרופיל תועלת-סיכון של Adalimumab (יומירה) (מתוך JAAD)

מאת ד”ר אולה קראסיק

מניתוח נתונים חדש של מחקר CHAMPION , אשר פורסם בגיליון דצמבר של ירחון Journal of American Academy of Dermatology עולה כי Adalimumab (יומירה) היא תרופה בעלת פרופיל תועלת-סיכון גבוה.

מחקר CHAMPION , או בשמו המלא The Comparative Study of Humira versus Methotrexate (MTX) versus Placebo in Psoriasis Patients , הדגים יעילות גבוהה יותר של טיפול ביולוגי לעומת הטיפול הנהוג בדיכוי חיסוני סיסטמי בחולי פסוריאזיס. מהנתונים שנאספו במחקר זה בדקו החוקרים את פרופיל הסיכון מול התועלת של Adalimumab (ADA) , מתוטרקסאט (MTX ) ופלצבו.

המשתתפים במחקר קיבלו באופן אקראי ADA , MTX או פלצבו. במהלך מעקב של 16 שבועות נמדדו התגובה לטיפול (שיפור של 75% ומעלה בשטח הפסוריאזיס ו-severity index ), ימים ללא תופעות לוואי, תופעות לוואי בינוניות עד קשות, תופעות לוואי הקשורות לזיהומים, ותופעות לוואי הקשורות לתרופת המחקר.

החולים שטופלו ב-ADA נהנו מתגובה נטולת תופעות לוואי ארוכה יותר (36.9 ימים) מאלה שטופלו ב-MTX (8.3 ימים) או פלצבו (6.7 ימים). תגובה ללא תופעות לוואי בינוניות עד קשות הייתה 43.8 ימים בקבוצת ADA , 11.1 בקבוצת MTX ו-7.9 בקבוצת הפלצבו. תגובה ללא תופעות לוואי הקשורות לזיהומים הייתה 48.5 ימים בקבוצת ADA , 12.4 בקבוצת MTX , ו-9.2 בקבוצת הפלצבו. תגובה ללא תופעות לוואי הקשורות לתרופת המחקר הייתה 44.6 בקבוצת ADA , 11.8 בקבוצת MTX , ו-10.0 בקבוצת הפלצבו. בכל הנ”ל P<0.0001 עבור ADA יחסית ל-MTX או פלצבו.

אם כן, לפי מספר הימים ללא תופעות לוואי נראה כי ADA היא תרופה בעלת פרופיל תועלת-סיכון גבוה. אמנם, החוקרים מציינים כי המחקר עקב אחר החולים במשך 16 שבועות בלבד, בעוד שפסוריאזיס היא מחלה כרונית. על כן, יש מקום למעקב ארוך טווח אחר תופעות הלוואי של ADA .

J Am Acad Dermatol. 2010;63:1011-1018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה