מחלות זיהומיות

שימוש במטליות סבון ומים לאחר כל תחרות מפחית זיהומי עור בקרב מתאגרפים (מתוך כנס ה- ICAAC)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס ה- ICAAC, עולה כי מתאגרפים בנבחרות תיכונים אשר השתמשו במטליות לעור לאחר כל תחרות אגרוף סבלו ממחצית מהזיהומים העוריים מהם סבלו אותם מתאגרפים שלא השתמשו במטליות אלו.

יתרה מזאת, מטליות סבון ומים היו טובות יותר ממטליות המבוססות על אלכוהול.

החוקרים מסבירים כי מאמנים מתאמצים לצמצם עלויות, כך שמתאגרפים מתחרים בסופי השבוע.  מתאגרפים אלו משתתפים ב- 3 5 תחרויות ביום אימונים מבלי להתקלח.  בדיקות עוריות הדגימו כי שכיחות זיהומים מוגברת בימי תחרות אלו, וזיהומים אלו עשויים להיות מועברים ומוחמרים במשך תקופה של 12 שעות אם המתאגרפים אינם מתקלחים.

במחקר הנוכחי נכללו 168 מתאבקים, אשר התחרו בשני ימי טורניר.  ביום הראשון, כל צוות נחלק אקראית לשימוש במטלית סבון ומים, מטלית מבוססת אלכוהול או לקבוצת ביקורת.  ביום השני, בוצעה חלוקה אקראית חדשה לכל אחת משלוש הקבוצות..

בדיקות עוריות בוצעו ונגעים עוריים תועדו.  אלו עם נגעים עוריים הורחקו מן התחרות והוערכו ע”י החוקרים.

במהלך המחקר, 15.7% מן המתאבקים פיתחו זיהומים עוריים.  8 זיהומי עור תועדו בקבוצת הביקורת: 4 מקרי כנמת, 2 זיהומים חיידקיים ו 2 זיהומים הרפטיים; בקבוצת מטליות המים והסבון, נצפו 0, 1 ו 0 זיהומים בהתאמה; ובקבוצת מטליות האלכוהול נצפו 0, 3 ו 1 מקרים, בהתאמה.

התוצאות בקבוצת הסבון והמים היו משמעותית טובות יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת (P = .026).  ההבדל בין קבוצת המשתמשים במטליות אלכוהול ובין קבוצת הביקורת לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מציינים כי הממצאים בין שתי קבוצות המטליות לא היו שונים משמעותית, אולם הייתה אינדיקציה כי מטליות הסבון והמים היו טובות יותר ממטליות האלכוהול.

החוקרים מסכמים כי המחקר הנוכחי מדגים כי שימוש במטלית סבון ומים לניקיון לאחר כל תחרות בימי טורניר, הביא לירידה של 97% בסיכון לזיהום עורי בקבוצה של 14 מתאבקים.

מטרתו העיקרית של המחקר הייתה הדגמת החשיבות של היגיינה אישית לאחר ענפי ספורט עם מגע אישי אינטנסיבי אשר מעלים סיכון לפצעים וזיהומים פטרייתיים, הרפטיים וחיידקיים.

מתוך הכנס ה- 50 של ה- ICAAC (Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy), שנערך בספטמבר 2010 בבוסטון, ארה”ב.

לידיעה במדסקייפ                                                                                       

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה