CPAP מסייע לחולים עם דום נשימה בשינה הסובלים מריפלוקס קיבה-ושט (Chest)

ממחקר חדש עולה כי טיפול CPAP (Continuous Positive Airway Pressure) אינו מסייע רק למקרי דום נשימה בשינה, אלא מצמצם גם את תסמיני ריפלוקס קיבה-ושט (GER), השכיח בחולים אלו.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים מצאו השפעות חיוביות בחולי GER, אך השתמשו במכשיר CPAP לילה אחד בלבד. במטרה להרחיב את הממצאים הללו, החוקרים עקבו אחר 16 חולים עם Sleep Apnea ו-GER. כל החולים טופלו ב-CPAP במטרה להפחית את אירועי Apnea-Hypopnea בכל שעה (Apnea-Hypopnea Index), מלמעלה מ-20 אירועים לפחות מ-10.

החולים טופלו ב-CPAP אפי, בביתם, למשך שבוע אחד, ולאחר מכן בוצעה בדיקת ניטור pH בושט, בזמן טיפול ב-CPAP.

סה”כ, ממוצע מדד Apnea-Hypopnea Index ירד מ-63.3 ל-3.2. כמו כן, נרשמה ירידה משמעותית במדדי זמן המגע של חומצה בושט. למעשה, בזמן השינה, ב-81% מהחולים המדדים היו בגדר הנורמה.

למרבה הפלא, בזמן השימוש במכשיר CPAP, הירידה בכמות החומצה שעברה לושט במהלך היום נשמרה גם במהלך שעות היום. החוקרים לא הצליחו למצוא הסבר ברור להשפעה זו במהלך היום.

החוקרים מסכמים וכותבים, כי ידוע שצרבת היא תלונה שכיחה מאוד בחולים עם Obstructive Sleep Apnea, ונראה כי הטיפול ב-CPAP מביא לשיפור בתסמינים אלו. המכשיר מטפל ביעילות בדום הנשימה בשינה, וגם מוריד באופן משמעותי את הריפלוקס והצרבת.

Chest 2006;130:1003-1008

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה