יעילות SR Hydromorphone בטיפול מוקדם בכאב כרוני חמור

מחקר שבחן את יעילות ובטיחות הטיפול ב-Sustained Release Hydromorphone (SR Hydromorphone), מצא ירידה במדדי כאבי חוליות של קרוב ל-70% בממוצע, תוך 3 שבועות לאחר מעבר מטיפול בתרופות אלטרנטיביות. המחקר החדש נועד לבחון אם SR Hydromorphone הוא הטיפול המתאים כקו ראשון, בין Opioids בשלב 3.

החוקרים מסבירים כי השלבים בסולם הטיפול לפי WHO, מתקרבים במהירות אחד לשני, עם העליה בשכיחות המצבים הקשורים בכאב חמור, חלה עליה גם בשכיחות Polypathia (מספר מחלות בו זמנית) ו-Polypharmacy.

אופיואידים חזקים, משלב 3, משמשים בשלב מוקדם מאוד בהתקדמות מחלות כואבות, ולכן חשוב לבחון אם התרופות הללו מביאות לתוצאות הטובות ביותר, בשלב המוקדם ביותר.

במחקר השתתפו 670 חולים עם כאב חמור, כאשר מדד כאבי חוליות עמד על 7.1 בממוצע (סולם VRS בין 0 ו-10, מהעדר כאב ועד כאב קשה). אף אחד מהחולים לא התקדם לטיפול בשלב 2 (לפי סולם WHO), וכולם עברו לטיפול ב- SR Hydromorphone. לאחר 3 שבועות טיפול, מדדי הכאב ירדו ל-2.5, ירידה ממוצעת של 64.8%. מדדי איכות החיים עלו גם הם, עם שיפור ממוצע של 54.7%, לאורך 7 פרמטרים שנבדקו.

ב-EFIC מוצגת סדרה של מחקרים מכל רחבי העולם, כולם העלו תוצאות עקביות המעידות על יתרונות טיפול SR Hydromorphone במקרים של כאב כרוני קשה. עבודה מגרמניה מצאה ירידה של 58.8% במדדי הכאב הממוצעים בקשישים החולים בסרטן או במחלות מוסקולסקלטליות.

במחקר מבלגיה בחנו את יתרונות SR Hydromorphone בהשוואה למגוון אופיואידים בשלב 3 מורפין, פנטניל ומתאדון. 19 חולים השתתפו במחקר, ועברו לטיפול ב- SR Hydromorphone. לאחר שבוע, 56% דיווחו כי הטיפול החדש היה טוב יותר, או טוב הרבה יותר, מהטיפול הקודם, ולאחר 3 שבועות עלה השיעור ל-69%.

לסיכום, כל המחקרים הללו תומכים ביעילות הרבה של SR Hydromorphone בטיפול בחולים עם כאב כרוני וקשה. חלק מוסיפים כי ל- SR Hydromorphone מאפיינים רבים המתאימים כטיפול קו ראשון בתרופות משלב 3, לפי סולם WHO לטיפול בכאב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה