תיעוד קליני בסיוע בינה מלאכותית מפחית את הזמן שהשקיעו רופאים ברשומות הרפואיות (JAMA Netw Open)

כלי תיעוד קליני בסיוע בינה מלאכותית סייע בהפחתת משך הזמן שהקדישו רופאים לרשומות רפואיות ממוחשבות בבית לצד הפחתה משמעותית של משך הזמן השבועי שהקדישו הרופאים למשימות הקשורות ברשומות רפואיות ממוחשבות מחוץ לשעות העבודה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

החוקרים גייסו 112 רופאים שעבדו כרופאי משפחה, פנימאים ורופאי ילדים בצפון קרוליינה וג’ורג’יה. המשתתפים סווגו לקבוצת התערבות (85 רופאים) או קבוצת ביקורת (55 רופאים), כאשר אלו בקבוצת ההתערבות השלימו תכנית אימון בת שעה אחת אודות שימוש בכלי בינה מלאכותית הזמין מסחרית.

שאלון בן שבע שאלות ניתן למשתתפים לפני וחמישה שבועות לאחר ההתערבות על-מנת לבחון את הניסיון שלהם עם הכלי הטכנולוגי.

מהנתונים עולה כי 47.1% מהרופאים בקבוצת ההתערבות דיווחו כי השקיעו פחות זמן ברשומות הרפואיות הממוחשבות בביתם, בהשוואה ל-14.5% מהרופאים בקבוצת הביקורת (p<0.001); 44.7% דיווחו על הפחתת משך הזמן השבועי שהשקיעו הרופאים בשימוש ברשומות רפואיות ממוחשבות מחוץ לשעות העבודה הרגילות, זאת לעומת 20% מהרופאים בקבוצת הביקורת (p=0.003).

החוקרים מדווחים כי 43.5% מהרופאים שהשתמשו בכלי הבינה המלאכותית דיווחו כי השקיעו פחות זמן בתיעוד לאחר הביקורים הרפואיים, זאת בהשוואה ל-18.2% מהרופאים בקבוצת הביקורת (p=0.002). יתרה מזאת, 44.7% מהרופאים דיווחו על פחות תסכול מהשימוש ברשומות רפואיות ממוחשבות, בהשוואה ל-14.5% מאלו בקבוצת הביקורת (p<0.001).

ממצאי המחקר מעידים כי קרוב למחצית מהרופאים שהשתמשו בכלי מבוסס בינה מלאכותית לתיעוד קליני הדגים תוצאות חיוביות עם שימוש חווית השימוש במערכת הרשומות הרפואיות הממוחשבות בקרב רופאים, צעד העשוי להפחית את השחיקה של הרופאים. עם זאת, חלק משמעותי מהרופאים שהשתמשו בכלי החדש לא זיהו תועלת מבחינת חסכון זמנים או שיפור חווית השימוש ברשומות רפואיות ממוחשבות.

JAMA Netw Open, Sep 6, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה