חשיפה תוך-רחמית למטפורמין אינה מעלה את הסיכון להפרעות נוירו-התפתחותיות בילדות (Am J Obstet Gynecol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חשיפה תוך-רחמית למטפורמין אינה מלווה בעליה בסיכון לסיבוכים נוירו-התפתחותיים בילדים עד גיל 14 שנים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין טיפול במטפורמין בזמן היריון ובין התוצאות הנוירו-התפתחותיות בצאצאים. החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, Embase ו-Web of Science לזיהוי מחקרים שפורסמו עד תחילת יולי בשנת 2023. הסקירה כללה מחקרים של נשים שקיבלו טיפול במטפורמין בכל שלב של ההיריון ולכל התוויה עם נתונים נוירו-התפתחותיים אודות הצאצא.

הסקירה כללה שבעה מחקרים שענו על קריטריוני ההכללה, כולל מדגם משולב של 14,042 ילדים עם 7,641 ילדים שנחשפו למטפורמין והיו במעקב עד גיל 14 שנים. טיפול במטפורמין בזמן היריון לא נקשר עם סיכון מוגבר לעיכוב נוירו-התפתחותי בינקות (סיכון יחסי של 1.09, רווח בר-סמך 95% של 0.54-2.17) או בגילאי 3-6 שנים (סיכון יחסי של 0.90, רווח בר-סמך 95% של 0.56-1.45).

בהשוואה לילדים שלא נחשפו למטפורמין במהלך ההיריון, טיפול במטפורמין בזמן היריון לא נקשר עם שינויים ביכולות מוטוריות או מדדים קוגניטיביים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חשיפה תוך-רחמית למטפורמין אינה מלווה בסיכון מוגבר להפרעות נוירו-התפתחותיות בילדים עד גיל 14 שנים. ממצאי המחקר מספקים מקור להרגעה לרופאים ונשים הרות במקרים בהם שוקלים מתן מטפורמין לנשים הרות.

Am J Obstet Gynecol, Sep 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה