האם אספירין יכול למנוע תוצאות שליליות בלוקמיה? (SOHO)

ייתכן שיש תועלת באספירין עבור חולים מאושפזים עם לוקמיה, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס החברה להמטולוגיה אונקולוגית (SOHO)

מחקר חדש מרמז כי ייתכן שיש תועלת באספירין עבור חולים מאושפזים עם לוקמיה. במחקר ראשוני, חוקרים מצאו כי למשתמשים באספירין היו סיכויים נמוכים משמעותית לדימום תוך-גולגולתי, פקקת ורידים עמוקה, תמותה בבית החולים ושבץ ספטי. ד”ר ג’יאלקשמי ג’יאקומאר , החוקרת הראשית, הציגה את הממצאים בכנס SOHO 2024.

החוקרים עקבו רטרוספקטיבית אחר 1,663,149 אשפוזים בארה”ב של חולים עם לוקמיה בין השנים 2016 ל-2020 באמצעות מדגם האשפוז הלאומי. מתוכם, 11.2% השתמשו באספירין, אם כי הנתונים לא ציינו אם התחילו את השימוש במהלך האשפוז, ולא דווחו מינונים.

לאחר התאמה לגורמים מבלבלים, למשתמשים באספירין היו סיכויים נמוכים יותר למספר מצבים בהשוואה ללא משתמשים: דימום מהאף, דימום מהריאות, דימום תוך-גולגולתי, פקקת ורידים עמוקה, תמותה בבית החולים, אלח דם והלם ספטי.

לא נמצא קשר לדימום במערכת העיכול, תופעת לוואי אפשרית של שימוש באספירין, או תסמונת פירוק גידול. משתמשי אספירין גם שהו פחות זמן בבית החולים (2.8- ימים) ועלויות האשפוז שלהם היו נמוכות יותר (40,719$ פחות).

ד”ר ריצ’רד מ. סטון, אונקולוג שהכיר את ממצאי המחקר אך לא השתתף בו, אמר כי הממצאים “לחלוטין לא אינטואיטיביים” וכי יש לבחון אותם בקפידה. הוא הוסיף כי דימום הוא סיכון משמעותי בלוקמיה עקב ספירת טסיות נמוכה וכי פקקת היא גם בעיה בלוקמיה. החוקרים מקווים כי מחקרם יכול לשמש כרקע למחקרים פרוספקטיביים וניסיוניים נוספים לחקירת קשר זה.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה