שילוב של icodec ו-semaglutide מראה יתרון בסוכרת מסוג 2 (EASD)

סוכרת DIABETES
השילוב של אינסולין icodec עם semaglutide עשוי להועיל לאנשים עם סוכרת מסוג 2 שאינם מגיעים ליעדי איזון סוכר, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס השנתי של האגודה האירופאית לחקר הסוכרת

השילוב החד-שבועי של אינסולין icodec עם semaglutide (IcoSema) עשוי להועיל לאנשים עם סוכרת מסוג 2 שאינם מגיעים ליעדי איזון סוכר עם כל אחד מהתכשירים לבדו. נתונים משלושה ניסויים קליניים רב-מרכזיים אקראיים ופתוחים למשך 52 שבועות מתוכנית השלב 3a COMBINE של חברת Novo Nordisk הוצגו בכנס EASD 2024.

הניסויים COMBINE 1, 2 ו-3 השוו את IcoSema עם icodec לבד, semaglutide לבד, ועם אינסולין glargine יומי בתוספת אינסולין aspart לפני ארוחות, בהתאמה. כל שלושת הניסויים עמדו בתוצא הראשי של הפחתת HbA1c.

ד”ר ליאנה ק. בילינגס הדגישה כי “טיפול משולב יכול לעזור להתגבר על מחסומים בטיפול בסוכרת מסוג 2 עם פחות זריקות, פחות בדיקות סוכר אצבע, ומינון פחות מורכב ובתקווה זה יכול להשפיע על היענות והתמדה בטיפול”.

ב- COMBINE 3, 679 אנשים עם סוכרת מסוג 2 שאינם מאוזנים על טיפול באינסולין בזאלי-בולוס חולקו אקראית לקבלת IcoSema פעם בשבוע או glargine U100 יומי בתוספת aspart לפני ארוחות. לאחר 52 שבועות, הפחתות ה-HbA1c היו דומות בשתי הקבוצות, עם יתרון ל-IcoSema בהפחתת משקל ופחות אירועי היפוגליקמיה משמעותיים קלינית או חמורים.

ב-COMBINE 1, IcoSema היה עדיף באופן מובהק על icodec לבד בהפחתת HbA1c, שינוי במשקל גוף, ופחות אירועי היפוגליקמיה. ב-COMBINE 2, IcoSema היה עדיף משמעותית על semaglutide לבד בהפחתת HbA1c, אך שינוי משקל הגוף היה לטובת מונותרפיה עם semaglutide.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה