תוצאות מבטיחות ל-Naloxone לשיפור הישרדות לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים (JAMA Netw Open)

אי-ספיקת לב

מתן Naloxone ע”י צוותי רפואה דחופה מלווה בשיעורים גבוהים יותר של חזרת דופק ספונטאני והישרדות עד לשחרור מבית חולים של חולים עם דום לב מחוץ לכותלי בית החולים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

מדגם המחקר כלל 8,195 מבוגרים עם דום לב מחוץ לכותלי בית החולים אשר טופלו ע”י צוותי רפואה דחופה בשלושה מחוזות בצפון קליפורניה בין השנים 2015ו-2023. התוצא העיקרי היה הישרדות עד לשחרור מבית החולים ותוצא משני כלל חזרה לקצב לב ספונטאני, אשר הוגדר בנוכחות עדות לדופק במשך לפחות 20 דקות או בתום הטיפול ע”י צוותי רפואה דחופה.

החוקרים אספו נתונים אודות גיל, מין, קצב לב ראשוני, מחלות רקע, אם דום הלב היה בנוכחות עדים או ללא עדים, ואם הסיבה לדום הלב הייתה משנית לתרופה, כפי שנקבע ע”י צוותי רפואה דחופה.

הטיפול ב- Naloxone ניתן ל-14.2% מהחולים ולווה בעליה אבסולוטית של 15.2% בשיעורי חזרת דופק ספונטני ובעלי של 6.2% בשיעורי הישרדות עד לשחרור מבית החולים בניתוח מותאם. מניתוח מתוקנן עלה כי הטיפול ב- Naloxone לווה בעליה אבסולוטית של 11.8% בשיעורי חזרת דופק ספונטני ובעליה של 3.9% בשיעורי ההישרדות עד לשחרור מבית החולים.

מהנתונים עולה עוד כי הטיפול ב- Naloxone לווה בשיעורים גבוהים יותר של הישרדות עד לשחרור מבית החולים, הן במקרים של דום לב משנית לתרופה (יחס סיכויים של 2.48, רווח בר-סמך 95% של 1.34-4.58) והן במקרים שאינם על-רקע תרופה (יחס סיכויים של 1.35, רווח בר-סמך 95% של 1.04-1.77).

טיפול ב- Naloxone לווה בשיפור משמעותי קלינית בשיעורי חזרת קצב לב ספונטאני והישרדות חולים עם דום לב מחוץ לכותלי בית החולים. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את הקשר בין Naloxone ובין תוצאות דום לב מחוץ לכותלי בית החולין, כולל מחקרים פרוספקטיביים התערבותיים להערכת Naloxone כטיפול אפשרי במקרים של דום לב.

JAMA Netw Open, Aug 20, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה