הקלה מהירה בגרד מנבאת תגובה לטיפול בדופיקסנט בחולים עם Bullous Pemphigoid (מתוך Dermatology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Dermatology עולה קורלציה חיובית בין הקלה מהירה בתלונות על גרד עורי בעקבות התחלת טיפול ב-Dupilumab (דופיקסנט) ובין התגובה לטיפול התרופתי בחולים עם אבחנה של Bullous Pemphigoid.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Bullous Pemphigoid הינה מחלה שלפוחתית אוטואימונית הנפוצה ביותר הפוגעת לרוב בקשישים. מרבית אפשרויות הטיפול הסיסטמי כוללות תרופות לדיכוי חיסוני עם הסכנות הכרוכות בטיפול זה ולכן נדרש טיפול אימונו-מודולטורי ספציפי יותר ללא השפעה מדכאת חיסון נרחבת.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 12 חולים (גיל ממוצע של 76 שנים; 33% נשים) עם אבחנה של Bullous Pemphigoid שטופלו בדופיקסנט במינון 600 מ”ג בזריקה תת-עורית ולאחר מכן במינון 300 מ”ג כל שבועיים למשך תקופה ממוצעת של 4.5 חודשים. מהתוצאות עלה כי שמונה חולים השיגו תגובה מלאה לטיפול בדופיקסנט, כאשר בארבעת החולים הנותרים תועדה תגובה חלקית.

ביממה הראשונה תועדה ירידה בתחושת גרד ב-47.6%, עם ירידה נוספת של 73.3% ביום השלישי, 71.2% לאחר שבועיים, 85.1% לאחר 28 ימים, 89.1% לאחר 56 ימים ו-95.6% בביקור המעקב האחרון (p<0.0001 בכל המקרים).

מהנתונים עולה קורלציה בין הקלה מהירה בגרד ובין תגובה קלינית לאחר 14 ימים (p<0.025), עדות לכך שהקלה מהירה בגרד עשויה לנבא תגובה לטיפול בדופיקסנט באוכלוסיית חולים זו.

כל החולים למעט אחד טופלו בדופיקסנט כתכשיר יחיד עד תום המחקר, ללא תוספת טיפול תרופתי מקומי או סיסטמי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי דופיקסנט מצטרף למכלול אפשרויות הטיפול הקיימות ל-Bullous Pemphigoid כאפשרות בטוחה, ללא דיכוי חיסוני משמעותי. ממצאים אלו עשויים לשנות את אופן הטיפוך ב-Bullous Pemphigoid בעתיד, בפרט בחולים בסיכון מוגבר לתמותה לאור גיל מתקדם ומחלות רקע משמעותיות.

Dermatology, Aug 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה