הערכת ריכוז אבסולוטי של נויטרופילים בנוזל סינוביאלי עשויה לסייע באבחנת זיהום סביב שתל מפרק (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

ריכוז נויטרופילים אבסולוטי בנוזל סינוביאלי עשוי לסייע בזיהוי זיהום סביב מפרק תותב, בהשוואה לספירת תאי דם לבנים בנוזל סינוביאלי או קביעת אחוז תאים פולימורפונוקלארים בנוזל הסינוביאלי, כך עולה מתוצאות חדשות שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society.

במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את ספירת תאים לבנים בנוזל סינוביאלי, ריכוז אבסולוטי ואחוז פולימורפונוקלארים בנוזל סינוביאלי מ-231 חולים שעברו ניתוח חוזר בין 2020 ועד 2020. החולים סווגו לשתי קבוצות: 136 עברו ניתוח אספטי ו-95 חולים עברו ניתוח ספטי. על-בסיס הגדרות ה-Musculoskeletal Infection Society של זיהום סביב שתל מפרק חישבו החוקרים את הרגישות, סגוליות, יחס מנבא חיובי ויחס מנבא שלילי.

מניתוח סטטיסטי עלה כי ספירה אבסולוטית של 1,950 תאים נויטרופילים/מיקרוליטר הדגים את התוצאות הטובות ביותר, עם רגישות של 88.4% לאבחנה של זיהום מפרק תותב, סגוליות של 85.2%, ערך מנבא חיובי של 6 וערך מנבא שלילי של 0.1, עם יחס סיכויים לאבחנה של 44.2.

השטח מתחת לעקומת ה-ROC הראה כי לספירה אבסולוטית של נויטרופילים בנוזל סינוביאלי שטח גדול יותר מתחת לעקומה מאחוז הפולימורפונוקלארים וספירת תאים לבנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר בתוצאות מבטיחות, אם כי המחקר קטן ודרושים מחקרים נוספים במטרה לאשר את הממצאים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה