התועלת של ניתוח להפחתת משקל בחולים עם אי-ספיקת לב והשמנה (Am J Cardiol)

בחולים עם אי-ספיקת לב והשמנת-יתר, ניתוח להפחתת משקל הוביל לשיפור בתוצאות הקליניות, כולל הפחתת מדד מסת הגוף וריכוז המוגלובין מסוכרר, לצד הפחתת הצורך בטיפול במשתנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השמנת-יתר בחולים עם אי-ספיקת לב מלווה בנטל תסמינים גדול יותר ואי-סבילות למאמצים. מחקרים קודמים הציעו כי הפחתת משקל בחולים עם אי-ספיקת לב עשויה להביא לשיפור ביכולת ביצוע מאמצים ואיכות החיים, כאשר מחקרים רטרוספקטיביים הציעו שיפור משמעותי בתמותה.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים אודות 63 חולים (גיל ממוצע של 53 שנים; 68% נשים) עם אבחנה קודמת של אי-ספיקת לב, שעברו ניתוח להפחתת משקל (ניתוח מעקף קיבה ב-70% מהמקרים, ניתוח שרוול קיבה ב-27% מהחולים) במרכז יחיד בין 2017 עד 2023. הם בחנו את התוצאות הקליניות לאחר 24 חודשים.

לאחר 24 חודשים, השינוי הממוצע במדד מסת הגוף עמד על 16- ק”ג/מ2, מקביל לירידה ממוצעת של 29% במשקל הגוף (p<0.001 בשני המקרים). עוד דווח על ירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר (0.53-, p<0.001) ובשימוש במשתנים (65%, p<0.001).

החוקרים מדווחים על ירידה מספרית בהיקף הביקורים בחדרי מיון בשל תלונות לבביות (p=0.06) וטיפול תוך-ורידי במשתנים (p=0.07) לאחר 12 חודשים.

ממצאי המחקר מציעים כי ניתוח מטבולי בחולים נבחרים היטב עם אי-ספיקת לב עשוי להפחית משמעותית את היקף התלות בטיפול פומי במשתנים ולשפר את המדדים המטבוליים עם נטייה להפחתת היקף השימוש בשירותים רפואיים.

Am J Cardiol, July 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה