עדויות חדשות מצביעות על קשר חלש בין מזון אולטרה-מעובד ובין סוכרת מסוג 2 (מתוך כנס NUTRITION)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס NUTRITION עולה כי צריכה רבה יותר של מזון אולטרה-מעובד לא לוותה בעליה משמעותית בסיכון לסוכרת מסוג 2 במבוגרים בגיל העמידה.

החוקרים ביקשו להבין טוב יותר כיצד מזון אולטרה-מעובד, מרכיב מרכזי בדפוסי התזונה בארצות הברית התורם ליותר מ-60% מהצריכה הקלורית, עשוי להשפיע על הסיכון לסוכרת. הם מסבירים כי מחקר קודם הראה כי מזון אולטרה-מעובד עשוי להביא לעליה בסיכון לתמותה בחולים עם סוכרת מסוג 2.

במחקר הנוכחי נכללו 10,012 מבוגרים בגילאי 45 שנים ומעלה ממחקר REGARDS. שאלוני תזונה שחולקו בין השנים 2003 עד 2007 שימשו להערכת דפוסי התזונה של המשתתפים במחקר. לאחר מכן, המשתתפים סווגו לרבעונים על-פי צריכת מזון אולטרה-מעובד.

התוצא העיקרי היה דיווח עצמי על היארעות סוכרת מסוג 2, כפי שתועד בין השנים 2013 עד 2017. החוקרים השלימו ניתוח שכלל תקנון למשתנים דמוגרפיים ואורחות חיים, כולל גיל, מין, רמת השכלה והכנסה.

לאורך מעקב של 92,700 שנות-אדם תועדו 1,273 מקרים של סוכרת מסוג 2.

החוקרים זיהו קשר מתון אך לא-מובהק סטטיסטית בין צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2 בקרב משתתפים ברבעון העליון של צריכת מזון אולטרה-מעובד, בהשוואה לאלו ברבעון התחתון. בניתוח משני של הנתונים שהתבסס על מדדים שונים להערכת צריכת מזון אולטרה-מעובד לא זוהה קשר משמעותי בין דפוסי התזונה ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי צריכה רבה יותר של מזון אולטרה-מעובד נקשרה עם סיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2, אך הקשר היה חלש, ההערכות היו לא-מדויקות ולא הדגים קשר מובהק סטטיסטית.

מתוך כנס NUTRITION

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה