פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס מלווה בסיכון מופחת לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות (The Lancet Rheumatology)

לופוס זאבת ויקיפדיה

פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס ( Lupus Low Disease Activity State, או LLDAS) או הפוגה ממושכת לאורך שלושה חודשים מלווה בסיכון מופחת משמעותית לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות בחולי לופוס, כאשר פעילות מחלה נמוכה לאורך פרק זמן ארוך יותר מלווה בירידה גדולה עוד יותר בסיכון לסיבוכים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Lancet Rheumatology.

המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי,  נועד לכמת את ההשפעה של פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן על הסיכון לפגיעה בלתי-הפיכה באיברי מטרה והתלקחויות המחלה. מדגם המחקר כלל 3,449 חולי לופוס בגילאי 18 שנים ומעלה (92.2% נשים) מ-25 מרכזים לאורך 12 מדינות וכללו 37,662 ביקורים.

פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן או הפוגה הוגדרה בנוכחות לפני שני ביקורים עוקבים לאורך מעל שלושה חודשים.

התוצא העיקרי היה נזק בלתי-הפיך לאיברי מטרה, כאשר התלקחויות הוגדרו כתוצא משני עיקרי.

לאורך חציון מעקב של 2.8 שנים, 80.2% מהחולים השיגו פעילות מחלה נמוכה ממושכת לפחות פעם אחת, כאשר ב-72.7% תועדה פעילות מחלה נמוכה ממושכת לפחות פעם אחת.

פעילות מחלה נמוכה ממושכת למשך למעלה משלושה חודשים נקשרה עם סיכון מופחת לפגיעה באיברי מטרה (יחס סיכון של 0.60, p<0.0001).

הגנה מפני התלקחויות הייתה טובה יותר בחולים עם פעילות מחלה נמוכה ממושכת לאורך כל פרק זמן של מעל שלושה חודשים (מעל 3 חודשים: יחס סיכון של 0.56, p<0.0001; מעל 36 חודשים: יחס סיכון של 0.17, p<0.0001).  פרק זמן ממושך יותר של פעילות מחלה נמוכה או הפוגה נקשרו עם דרגת הגנה גדולה יותר משמעותית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בשימוש בתוצאים אלו של טיפול ליעד ומספקים יעד טיפול בחולים עם אבחנה של לופוס.

The Lancet Rheumatology, June 11, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה