כיצד פוטותרפיה ביתית לפסוריאזיס משתווה לטיפול במרפאה? (AAD Annual Meeting)

מחקר חדש מצא כי פוטותרפיה ביתית אינה נופלת מפוטותרפיה במרפאה לטיפול בפסוריאזיס והייתה קשורה לשיפור בציוני PGA ו-DLQI, כך הוצג בכנס השנתי של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה.

מחקר חדש מצא כי פוטותרפיה ביתית אינה נופלת מפוטותרפיה במרפאה לטיפול בפסוריאזיס רובדית וטיפתית בכל סוגי העור. המחקר, שהוצג בכנס השנתי של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, בחן את היעילות של טיפול פוטותרפיה ביתי לעומת טיפול במרפאה.

ד”ר ג’ואל מ. גלפנד, פרופסור לדרמטולוגיה ואפידמיולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, הוביל את מחקר LITE (Light Treatment Effectiveness) שכלל 783 מטופלים מ-42 אתרים בארה”ב. המחקר השווה בין טיפול פוטותרפיה ביתי לטיפול במרפאה במשך 12 שבועות, עם תקופת מעקב נוספת של 12 שבועות.

התוצאות הראו כי 32.8% מהמטופלים בקבוצת הטיפול הביתי השיגו ציון PGA של 0/1 (עור נקי או כמעט נקי) לעומת 25.6% בקבוצת הטיפול במרפאה. בנוסף, 52.4% מהמטופלים בקבוצת הטיפול הביתי השיגו ציון DLQI של 5 או פחות, לעומת 33.6% בקבוצת הטיפול במרפאה.

ד”ר גלפנד ציין כי “פוטותרפיה במרפאה היא פי 10 עד 100 פחות יקרה מתרופות ביולוגיות לפסוריאזיס, ובניסויים ראש בראש, היא יעילה כמו adalimumab ומשיגה תוצאות טובות יותר בדיווחי מטופלים”. הוא הדגיש כי המחקר תומך בשימוש בפוטותרפיה ביתית כאפשרות טיפול קו ראשון לפסוריאזיס, כולל עבור מטופלים ללא ניסיון קודם בפוטותרפיה.

ד”ר הנרי ו. לים, דרמטולוג ב-Henry Ford Health בדטרויט, תיאר את ממצאי המחקר כ”פורצי דרך”, ואמר כי הם “יכולים לעודד מבטחים לאשר ציוד פוטותרפיה ביתי למטופלים, מכיוון שזה הרבה יותר נוח וזה בהחלט עובד”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה