היעילות והבטיחות של Risankizumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Rheumatology and Therapy)

פסוריאזיס

במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology and Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות וסבילות של Risankizumab (סקייריזי) לאורך 100 שבועות, כאשר מרבית החולים שהגיבו לטיפול לאחר 52 שבועות שמרו על התגובה לאורך זמן, ללא סוגיות בטיחות חדשות.  

ברקע למחקר מסבירים כי אין נתונים רבים אודות ההשפעה ארוכת הטווח של טיפולים תרופתיים לדלקת מפרקים פסוריאטית. מחקר KEEPsAKE 2 בחן את הטיפול ב- Risankizumab בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה, עם תגובה לא-מספקת או אי-סבילות לטיפול בתכשירי DMARD סינתטיים ו/או ביולוגיים. כעת הם מדווחים על התוצאות לאורך 100 שבועות טיפול.

מחקר KEEPsAKE 2 הינו מחקר עולמי בשלב 3. חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה חולקו ביחס 1:1 לקבלת Risankizumab במינון 150 מ”ג או פלסבו (שבועות 0, 4 ו-16). לאחר 24 שבועות, כל החולים קיבלו טיפול בתווית-פתוחה ב- Risankizumab כל 12 שבועות עד תום המחקר. תוצאי היעילות כללו שיפור של לפחות 20% בתסמיני דלקת מפרקים פסוריאטית לפי ACR20 (או American College of Rheumatology), השגת פעילות מחלה מינימאלית (Minimal Disease Activity, או MDA; לפחות 5 מבין 7 קריטריוני פעילות מחלה נמוכה) ושיפור במדדים אחרים.

החוקרים מדווחים כי 57.1% מהחולים בזרוע טיפול רציף ב- Risankizumab ו-52.5% מאלו שהחלו בפלסבו וחצו לטיפול ב- Risankizumab השיגו תגובה לפי קריטריוני ACR20 לאחר 100 שבועות, כאשר שיעורי התגובה המקבילים לאחר 52 שבועות עמדו על 60% ו-55.8%, בהתאמה.

מבין החולים עם עדות לתגובה לטיפול לאחר 52 שבועות, 74.8% מאלו תחת טיפול רציף ב- Risankizumab ו-78.7% מאלו שהחלו בזרוע הפלסבו וחצו ל- Risankizumab שמרו על התגובה לטיפול לאחר 100 שבועות.

בקבוצת הטיפול הרציף ב- Risankizumab ובקרב אלו שהחלו בזרוע הפלסבו וחצו לטיפול ב- Risankizumab שיעורי MDA עמדו על 33.0% ו-33.3%, בהתאמה, לאחר 100 שבועות ועל 27.2% ו-33.8%, בהתאמה, לאחר 52 שבועות.

מבין החולים שהשיגו פעילות מחלה מינימאלית לאחר 52 שבועות, 83.6% מאלו תחת טיפול רציף ב- Risankizumab ו-73.0% מאלו שחצו מזרוע הפלסבו לטיפול ב- Risankizumab שמרו על התגובה לטיפול.

הטיפול ב- Risankizumab נסבל היטב לאורך 100 שבועות המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בסבילות ויעילות לאורך זמן של Risankizumab למשך עד 100 שבועות; מרבית החולים שהדגימו תגובה לטיפול לאחר 52 שבועות שמרו על התגובה לאורך 100 שבועות הטיפול ולא תועדו סוגיות בטיחות חדשות.

Rheumatology & Therapy, March 18, 2024

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה